68b892ed-ff04-4d3e-8767-75255ad7ba30

Strategisch advies over Marketing

Organisatie in het kort

Stichting De Vakantiebank

De Vakantiebank geeft 700 - 1.000 vakantieweken per jaar aan arme gezinnen uit heel Nederland. Zij werkt met 40 partners in Nederland.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Armoede
💛 Sport en recreatie
💛 Welzijn

Project details

⏱️

5-8 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.
🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Met jouw marketingadvies kunnen we landelijk doorbreken, zodat we nog meer arme gezinnen in Nederland een vakantie van hun dromen kunnen laten beleven!

Pim Loeff

Pim Loeff

Stichting De Vakantiebank

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Wij groeien, we staan zelfs in de belangstelling van grote landelijke partners in recreatie en Booking Platforms. We zijn goed bekend bij de doelgroep, maar nog te weinig bij "de LinkedIn groep"recreatieondernemers, bedrijven en particulieren. We weten dat daar kansen liggen zodat we landelijk doorbreken. De bekendheid is noodzakelijk om zowel accommodatieverstrekkers te binden als om potentiële sponsoren te vinden.

Hier zijn we naar op zoek

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, positionering, missie & identiteit en doelgroepen.
  • Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.

  • Je helpt ons graag met onze marketingdoelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
  • Met jouw expertise help je ons onze marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
🧭 Communicatie strategie

Dit hebben we al in huis

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • De marketing doelen/challenges die we hebben.
  • Missie en visie.
  • Toen we op landelijke televisie kwamen, steeg het aantal accommodaties "om niet" opeens naar 2.000! Ook twee grote bedrijven namen contact op. We groeien nu naar 3.000 vakanties.
  • Overigens hebben we het hoge CBF Keurmerk.

Stichting De Vakantiebank
Stichting De Vakantiebank

De missie van Stichting De Vakantiebank.

🤲Armoede
🌿 Groeiende fase
📍Groningen

Armoede neemt toe in Nederland. Het komt hierdoor steeds vaker voor dat gezinnen nooit op vakantie gaan of zijn geweest. Dat is funest voor de ontwikkeling, vooral bij kinderen. De Vakantiebank wil hier een wezenlijke rol in spelen en honderden tot duizenden gratis vakantieweken aan gezinnen in armoede in Nederland aanbieden. Accommodatie, reizen en klein budget voor de week worden vergoed.

Lees meer

Professionals over Stichting De Vakantiebank

Nico Jan 👐 Strategisch advies over Marketing

💛
rating-stars

"Het was fijn samenwerken met Pim en Solita van De Vakantiebank omdat zij zeer gemotiveerd waren om met hun merkstrategie aan de slag te gaan. De vraag was helder: van merkstrategie naar concrete volgende stappen. Alle sessies leverden blije gezichten op. De samenwerkig gaf mij ook energie. "

Nico Jan