68b892ed-ff04-4d3e-8767-75255ad7ba30

Strategisch advies over Marketing

Op vakantie gaan is een enorme luxe, je komt weer tot rust. Wij maken het mogelijk dat arme gezinnen in Nederland dit ook kunnen ervaren. Natuurlijk willen we nog meer gezinnen dat bieden. Daarvoor moeten we onze marketing strategischer inzetten, denk je mee hoe?

Stichting De Vakantiebank

Stichting De Vakantiebank

Armoede neemt toe in Nederland. Het komt hierdoor steeds vaker voor dat gezinnen nooit op vakantie gaan of zijn geweest. Dat is funest voor de ontwikkeling, vooral bij kinderen. De Vakantiebank wil hier een wezenlijke rol in spelen en honderden tot duizenden gratis vakantieweken aan gezinnen in armoede in Nederland aanbieden. Accommodatie, reizen en klein budget voor de week worden vergoed.

Help Stichting De Vakantiebank

Strategisch advies over Marketing

Uren

5 tot 8 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Met jouw marketingadvies kunnen we landelijk doorbreken, zodat we nog meer arme gezinnen in Nederland een vakantie van hun dromen kunnen laten beleven!

Pim Loeff

Door Pim Loeff

Directeur

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 03 maart 2023

Waarom we jou nodig hebben

Wij groeien, we staan zelfs in de belangstelling van grote landelijke partners in recreatie en Booking Platforms. We zijn goed bekend bij de doelgroep, maar nog te weinig bij "de LinkedIn groep"recreatieondernemers, bedrijven en particulieren. We weten dat daar kansen liggen zodat we landelijk doorbreken. De bekendheid is noodzakelijk om zowel accommodatieverstrekkers te binden als om potentiële sponsoren te vinden.

Wat ga je doen?

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, positionering, missie & identiteit en doelgroepen.
  • Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.

Wat we al hebben

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • De marketing doelen/challenges die we hebben.
  • Missie en visie.
  • Toen we op landelijke televisie kwamen, steeg het aantal accommodaties "om niet" opeens naar 2.000! Ook twee grote bedrijven namen contact op. We groeien nu naar 3.000 vakanties.
  • Overigens hebben we het hoge CBF Keurmerk.

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🧭 Communicatie strategie

Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.

  • Je helpt ons graag met onze marketingdoelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
  • Met jouw expertise help je ons onze marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
Pim Loeff

Help Pim de Communicatie strategie te verbeteren

Pim is jouw contactpersoon voor dit project

Help Stichting De Vakantiebank

Strategisch advies over Marketing

Uren

5 tot 8 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
Stichting De Vakantiebank
Stichting De Vakantiebank

De missie van Stichting De Vakantiebank.

🤲Armoede
🌿 Groeiende fase
📍Groningen

Armoede neemt toe in Nederland. Het komt hierdoor steeds vaker voor dat gezinnen nooit op vakantie gaan of zijn geweest. Dat is funest voor de ontwikkeling, vooral bij kinderen. De Vakantiebank wil hier een wezenlijke rol in spelen en honderden tot duizenden gratis vakantieweken aan gezinnen in armoede in Nederland aanbieden. Accommodatie, reizen en klein budget voor de week worden vergoed.

Lees meer

Professionals over Stichting De Vakantiebank

Nico Jan 👐 Strategisch advies over Marketing

💛
rating-stars

"Het was fijn samenwerken met Pim en Solita van De Vakantiebank omdat zij zeer gemotiveerd waren om met hun merkstrategie aan de slag te gaan. De vraag was helder: van merkstrategie naar concrete volgende stappen. Alle sessies leverden blije gezichten op. De samenwerkig gaf mij ook energie. "

Nico Jan