Rene 👐 Video

"Moranni gaat heel professioneel te werk. Fijn om met haar samen te werken. Ik kijk er op terug als een mooi leermoment voor mezelf."
Rene
Stichting Bont voor Dieren
De missie van de organisatie is en blijft het streven naar een bontvrije wereld, te beginnen in Nederland en de rest van Europa, zowel in productie als consumptie. Het ultieme ideaal van de organisatie is door gezamenlijke inspanningen een bontvrije wereld te bewerkstelligen.
Door Moranni Te Winkel
Marketing & Communicatie
⏱️ Geplaatst op 28 mei 2024
We willen brainstormen over de juiste campagne-marketingstrategie/online-offline tools/invalshoeken/communicatie voor onze konijnencampagne (dier dat het meest gedood wordt voor bont)
Van alle dieren die worden gefokt en gedood voor hun vacht, komt het konijn het dichtst bij de mens. We hebben het als huisdier, zien het op de boerderij, in het wild en lezen er kinderboeken over. Het konijn heeft een extreem hoog knuffelgehalte. Tegelijk doodt de bontindustrie 60 miljoen konijnen per jaar en de vacht zit verwerkt in producten zonder dat mensen het door hebben. Zat mensen zullen thuis konijnenbont hebben, zonder het te weten. Het bont kost ook nog eens amper iets. We willen daarom een konijnencampagne ontwikkelen voor in de winter, waarbij we de link gaan leggen tussen het konijn in de bontindustrie en het konijn dat we zo snoezig vinden. We zetten in op voorlichting geven en naamsbekendheid vergroten, maar het hoofddoel is donaties. Het liefst ook zoveel mogelijk bij een nieuw publiek dat we willen bereiken met deze campagne. We zijn immers volledig afhankelijk van donaties en giften en hebben het geld hard nodig om te kunnen bestaan. Maar hoe gaan we dit doen? Welke middelen zetten we in om onze doelen te behalen? Willen we alleen online of ook offline mensen bereiken? Welke keuzes kunnen we het beste maken met beperkt budget? Wat zijn onze do's en dont's... Hier plannen we graag een sparsessie voor in (online maar bij voorkeur bij ons op kantoor).
Vorig jaar hebben we een campagne genaamd Furmist gedraaid. In deze campagne hebben we ingespeeld op de miljoenen dieren die jaarlijks vermist raken in de bontindustrie en het jaar erop 'gevonden' worden in de winkel als bontproduct. Tijdens deze campagne hadden we een konijn genaamd Pip, daar willen we dit jaar mogelijk een spin off mee bedenken. Uiteraard staan we ook open voor andere/nieuwe ideeën.
Een marketing strateeg die ervaring heeft met het onderwerp van de call (zie hieronder).
Help Moranni de Communicatie strategie te verbeteren
Moranni is jouw contactpersoon voor dit project
De missie van de organisatie is en blijft het streven naar een bontvrije wereld, te beginnen in Nederland en de rest van Europa, zowel in productie als consumptie. Het ultieme ideaal van de organisatie is door gezamenlijke inspanningen een bontvrije wereld te bewerkstelligen.
Lees meer