70526759 2663569223675005 8697605981841915904 N

PR Plan

Voor een sportevenement om fondsen te werven zoeken wij een professional met PR/communicatie skills. Help ons om dit evenement nog beter op de kaart te zetten, help mee met de strijd tegen ALS.

Stichting ALS Nederland

Stichting ALS Nederland

In Nederland leven gemiddeld 1500 mensen met Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS). Jaarlijks komen er zo’n 500 patiënten bij, maar er overlijden ieder jaar ook 500 mensen aan ALS. Het doel van Stichting ALS Nederland is het financieren van wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak, genezing en behandeling van ALS, PSMA en PLS. Daarnaast heeft de stichting als doel om meer steun voor patiënten en naasten te creëren en de naamsbekendheid van ALS te vergroten. Stichting ALS Nederland opereert landelijk en werkt nauw samen met ALS Patients Connected (patiëntenplatform) en het ALS Centrum (verantwoordelijk voor onderzoek en behandeling). De stichting is bekend van onder andere de ‘Ik ben inmiddels overleden’ campagne, de Amsterdam City Swim, de Ice Bucket Challenge en de Tour du ALS.

Help Stichting ALS Nederland

PR Plan

Uren

4 tot 16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 5 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Dankzij jouw hulp kunnen wij dit fondsenwervende sportevent nog beter op de kaart zetten.

Romy van Steen

Door Romy van Steen

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 20 augustus 2020

Waarom we jou nodig hebben

Aan de hand van jouw advies hopen we ook dat je kunt bijdragen aan de uitwerking hiervan. Graag willen we op 9 september een persbericht uitsturen, dat ook in lijn ligt me andere PR activiteiten die jij hebt bedacht.

Wat ga je doen?

  • Een PR plan voor onze organisatie
  • Een relevant netwerk waarmee we meer zichtbaarheid voor initiatief kunnen creëren.
  • Tips en tricks voor effectieve PR.
  • Hulp bij het schrijven van een persbericht.

Wat we al hebben

  • Een organisatie met een mooi verhaal :)
  • Marketingstrategie
  • Doelgroepomschrijving
  • Een fondsenwervend sportevent dat potentie heeft om verder te groeien

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🗞 PR
🧭 Communicatie strategie

Een PR/communicatie specialist die kan helpen een PR plan op te stellen.

Romy van Steen

Help Romy de PR te verbeteren

Romy is jouw contactpersoon voor dit project

Help Stichting ALS Nederland

PR Plan

Uren

4 tot 16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 5 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
Stichting ALS Nederland
Stichting ALS Nederland

De missie van Stichting ALS Nederland.

👩‍⚕️Gezondheid en ziektebestrijding
💒 Gevestigde organisatie
📍 Den Haag

In Nederland leven gemiddeld 1500 mensen met Amyotrofische Laterale Sclerose (ALS). Jaarlijks komen er zo’n 500 patiënten bij, maar er overlijden ieder jaar ook 500 mensen aan ALS.
Het doel van Stichting ALS Nederland is het financieren van wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaak, genezing en behandeling van ALS, PSMA en PLS. Daarnaast heeft de stichting als doel om meer steun voor patiënten en naasten te creëren en de naamsbekendheid van ALS te vergroten. Stichting ALS Nederland opereert landelijk en werkt nauw samen met ALS Patients Connected (patiëntenplatform) en het ALS Centrum (verantwoordelijk voor onderzoek en behandeling). De stichting is bekend van onder andere de ‘Ik ben inmiddels overleden’ campagne, de Amsterdam City Swim, de Ice Bucket Challenge en de Tour du ALS.

Lees meer

Professionals over Stichting ALS Nederland

Diana 👐 Fotoshoot actie Vecht Tegen ALS

💛
rating-stars

"Een bijzondere opdracht voor een bijzondere stichting... De support was goed, de communicatie duidelijk en het evenement top! "

Diana

Chantal 👐 Jaarverslag ontwerpen

💛
rating-stars

"Het was heel fijn samenwerken met de ALS Stichting. We hebben een duidelijke planning gemaakt van te voren, zodat voor beide partijen duidelijk wat er verwacht werd. De tekst en beelden zijn goed en duidelijk aangeleverd. Hele fijne communicatie en goed beschikbaar voor eventuele vragen. Het was een fijn project om aan te werken en op deze manier te kunnen helpen! "

Chantal

Tamara 👐 Teksten marketing materials

💛
rating-stars

"Superfijne samenwerking. Sharon is duidelijk in wat ze wil, en reageert snel en vriendelijk. Ook een pluspunt: de lat ligt hoog qua professionaliteit. "

Tamara

Kelly 👐 Interim vrijwilliger: HR Specialist

💛
rating-stars

"Het was een hele fijne samenwerking met Sharon. Er waren heldere wensen en behoeftes, die uitgewerkt konden worden. Daarnaast verliep de communicatie lekker vlot en was het mogelijk flexibel af te spreken qua tijden & digitaal. Heb echt met plezier samengewerkt, fijn dat ik mijn steentje kon bijdragen aan de toekomst van Stichting ALS Nederland! "

Kelly

Karin 👐 Creatief campagne concept

💛
rating-stars

"Superfijn samengewerkt met Liesbeth. Duidelijke doelen en verwachtingen, en onze aanpak, enthousiasme en eindproduct zijn enthousiast ontvangen en met een fijne review afgerond."

Karin

Joost 👐 Video edit

💛
rating-stars

"Het was heel fijn samenwerken met Stichting ALS. De instructies waren duidelijk, en de communicatie was heel prettig. Er wordt goed geluisterd naar je eigen inbreng! "

Joost