490daaf1-de98-4e81-94d8-ffe1b2883ae7

Marketingplan

Wie kan je helpen?

Tim van Reyswoud
Tim van Reyswoud
Possibilize
Oudenoord 330
3512EX Utrecht
Possibilize

Waar dragen ze aan bij?

Possibilize neemt een beperking als inspiratiebron en verbindt, inspireert en activeert mensen om dat ook te doen.

  • Diversiteit en inclusiviteit

Wat voor vrijwilliger zoeken ze?

Een strateeg of marketeer, die een marketingplan kan ontwikkelen voor een nieuwe propositie/doelgroep. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.

Beschikbaarheid

Vanaf de start: 10 tot 20 uur, binnen 3 - 5 weken. Op locatie en/of vanaf huis..

Start: We plannen, na de match, binnen een maand de eerste afspraak in.

Samen inspireren we de culturele sector door hen de kracht van creatieve toegankelijkheid en inclusie te laten ervaren!
Geschreven door Tim van Reyswoud van Possibilize

Project­omschrijving

Wat hebben ze nodig?

Wat hebben ze al?

Goed om te weten.

Possibilize is een platform waarop projecten worden gerealiseerd waarin beperkingen een inspiratie vormen. Possibilize verbindt, inspireert en activeert om te denken en handelen in mogelijkheden, in iedere situatie. Wij zetten mensen in beweging om hun talenten te benutten en dromen waar te maken. Zo maakt iedereen een positief verschil in zijn eigen leven en inspireert anderen dat ook te doen.

Recent heeft de Europese Unie ons projectplan voor Creative Accessibility Network gehonoreerd. Binnen het project zullen we in twee jaar tijd met vier bands uit Nederland, België, Engeland en Ierland immersive live performances onderzoeken en ontwikkelen. Hiervoor werken we nauw samen met een team van zintuigexperts uit Londen, internationale toppers in hun vakgebied. Dit betekent dat niet enkel het gehoor en zicht wordt geprikkeld tijdens het optreden, maar ook de overige zintuigen. Dit zorgt ervoor dat deze bands zich kunnen onderscheiden van andere acts in een tijdperk waarin live performances van onmisbare waarde zijn, maar minstens zo belangrijk: individuen met een zintuiglijke beperking kunnen op optimale wijze genieten van livemuziek.

Onze ervaring en expertise op het gebied van inclusie en toegankelijkheid is niet onopgemerkt gebleven. Zo adviseren wij momenteel het Eurovisie Songfestival en de Duitse stad Magdeburg, die in de running is voor European Capital of Culture 2025. Naast het ontwikkelen van best case practices wordt consultancy een steeds belangrijker aspect van ons aanbod.

Er ligt een mooie uitdaging voor ons: Het bouwen en positioneren van een krachtig merk met een helder aanbod wat tevens een duidelijke link heeft met het moedermerk Possibilize. Na een strategische sessie met een Nieuwe Gever, starten we een traject met een branding agency om onze huisstijl te ontwikkelen. Opvolgend is een marketingplan nodig om strategische keuzes voor de positionering te onderbouwen en concretiseren.

Waarom is dit project van waarde?

We tillen live music performances naar een nieuw level en transformeren deze naar zintuigprikkelende evenementen. Door geur, smaak, zicht en tast toe te voegen, nemen muzikanten de bezoekers mee in een wereld van beleving; een reis die de emoties van de muziek presenteert. Deze meeslepende beleving biedt het publiek een verdiepende ervaring waarin ze een dieper begrip ontwikkelen voor de muziek. Tegelijkertijd worden live performances op deze manier toegankelijk voor mensen met een zintuigelijke beperking en biedt het artiesten de kans om hun doelgroep te verbreden.

Possibilize
Possibilize
Oudenoord 330
3512EX Utrecht
Tim van Reyswoud
Tim van Reyswoud

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Possibilize is een platform waarop projecten worden gerealiseerd waarin beperkingen een inspiratie vormen. Possibilize verbindt, inspireert en activeert om te denken en handelen in mogelijkheden, in iedere situatie. Wij zetten mensen in beweging om hun talenten te benutten en dromen waar te maken. Zo maakt iedereen een positief verschil in zijn eigen leven en inspireert anderen dat ook te doen.

Waar ze trots op zijn

  • Dankzij COVID-19 heeft Possibilize binnen 1,5 week een live uitzending gerealiseerd op Facebook en YouTube in de vorm van een Amerikaanse talkshow met internationale gasten, live gebarentolken, muziekoptredens en meer.
  • Iedereen die actief betrokken is bij Possibilize, haalt er meer uit dan zij erin steekt.
  • Possibilize Acadamy inspireert zakelijke organisaties op het gebied van non-verbale communicatie. De workshops lichaamstaal wordt gegeven door een dove trainer: "De ervaring die onze professionals hebben opgedaan geeft hen een meer open minded attitude en helpt hen bij het ontwikkelen van inclusief leiderschap."
  • Op Sencity Festival genieten jaarlijks 1500 dove, slechthorende en horende bezoekers in TivoliVredenburg van muziek, theater en andere vormen van cultuur.
  • Blinden en slechtzienden "schilderen met licht" en exposeren hun werk binnen Seeing The Unseen.
  • Op 5 continenten en in 17 landen hebben we meer dan 70 evenementen georganiseerd.
  • Oprichter en directeur Ronald Ligtenberg schreef een boek over ons gedachtengoed: Possibilizing, 10 waarden die jou van beperkingen naar mogelijkheden brengt.
  • Ronald sprak over The Art of Possibilizing bij TEDx: https://youtu.be/fjdo34fax8k

Deel dit project in jouw netwerk

Help ons een professional te vinden voor Possibilize
Deel op Linkedin