Terugblik startup De Nieuwe Gevers

Quarterly Reflect Q1 ‘22

Geschreven door Juul van De Nieuwe Gevers | 26 april 2022

Even stilstaan en terugkijken. 

We staan aan het einde van een kwartaal altijd graag even stil om te kijken wat onze resultaten waren, highlights die we met z’n allen bereikt hebben en learnings die we geleerd hebben, zodat we het volgend kwartaal nog beter kunnen doen. Veel leesplezier!

Nieuwe collega’s: Ruben & Babel

Misschien hebben jullie het al voorbij zien komen, maar we hebben een high profile professional aangenomen genaamd Babel. Hij is in Q1 gestart als Branch Manager bij DNG. De jongen in het donkerblauw is Ruben, zijn persoonlijke chauffeur + onze nieuwe Growth Marketeer. Ruben gaat ons Marketing team versterken en daar zijn we super blij mee, omdat er tegenwoordig bijna elke maand 100+ nieuwe projecten online komen die we moeten vervullen. Hij gaat zich focussen op online marketing, data en operations. Welkom beiden!

 

Gemaakte impact in Q1: meeste matches ooit!

We zijn enorm trots op wat we samen met ons team, de organisaties en de community voor elkaar hebben weten te boksen. Om jullie een idee te geven, zien jullie hier vergelijking met voorgaande jaren.

In vergelijking met slechts twee kwartalen geleden zijn we verdubbeld in het aantal matches dat we gemaakt hebben tussen professionals en organisaties. In Q1 waren dat bijna 300 matches die we gefaciliteerd hebben. We blijven het bizar vinden, dat zijn gewoon bijna 600 mensen die samen aan iets echt betekenisvols aan het bouwen zijn!! Dit getal laat zien waar onze impact samenkomt, enorm trots hoe dit aan het groeien is.

Mooie stappen met vermogensfondsen

In 2021 hebben we veel geleerd van onze samenwerkingen met fondsen en daarom willen we dit in 2022 verder uitrollen. Voor degenen die niet weten wat dit inhoudt: we zijn bezig met een extra verdienmodel. Hierin willen we vermogensfondsen lidmaatschappen laten sponsoren voor maatschappelijke organisaties. In Q1 hebben we veel gas gegeven om nieuwe partnerships te sluiten en huidige samenwerkingen te intensiveren, zodat we nog meer impact kunnen maken. Hieronder zie je een kleine recap van de voortgang. Elk vermogensfonds heeft een eigen impactgebied en organisatie focus. Hierdoor komen er veel nieuwe verschillende type organisaties op ons platform, van buurtinitiatieven tot innovatieprojecten.

 

Financiële terugblik: We gaan de goede kant op!

We delen ook graag onze financiële resultaten, die deze impact mogelijk hebben gemaakt.

Het oplettende oog ziet dat we voor het eerst in 2.5 jaar een positief resultaat hebben geboekt! Een mooie pijlpaal, die een goede stap weergeeft dat De Nieuwe Gevers een organisatie kan worden die zijn eigen broek kan ophouden. Er moet echter nog veel gebeuren. Om de groei van het huidige netwerk aan te kunnen, verwachten we nog een aantal nieuwe collega’s nodig te hebben. Grote kans dat we daarom de rest van dit jaar nog een aantal keren rode cijfers gaan draaien. Dit zien we echter als een langetermijninvestering om de impact te kunnen maken die we hopen! In het kort: we gaan de goede kant op!

 

Eigen campagne: Dag Tegen Gas

In Q1 hebben we ook voor de tweede keer een De Nieuwe Gevers team samengesteld om een campagne te voeren voor een bepaald maatschappelijk thema: De Dag Tegen Gas. We wilden hierin aandacht geven aan de situatie in Oekraïne en vooral de financiering ervan: Russisch Gas.  Binnen een week hadden we een team samengesteld van 7 Nieuwe Gevers, binnen design, website, PR, socials en content. Annabel, onze collega, zat er ook in als projectmanager. Samen met energie-experts hebben we in 2 weken veel voor elkaar gebokst.

Bekijk hier de impactpagina's van:

Projectmanager Dylan
Social Media Manager Cynthia 
Influencer Manager Maartje 
PR Ondersteuning van Willeke
Webdeveloper Jos
Desginer Nina
Videograaf Joep

Bekijk hier de website van De Dag Tegen Gas.

Wat kon beter? De grootste Learnings

Eigen campagnes → Kost veel tijd.

We hadden een verkeerde inschatting gemaakt van hoeveel tijd erin gaat zitten om een campagneteam op te tuigen. Het project management component hadden we enigszins onderschat, waardoor Annabel zo goed als twee weken van de radar was (wel met mooie resultaten hoor). Dit betekent dat we in de toekomst willen experimenten met een losse projectmanager vanuit het netwerk. Los daarvan moet er ook een sterk plan van aanpak liggen, waardoor het team snel up to speed is en weet wat de route wordt & wat de verantwoordelijkheden zijn. Een goede learning, omdat we in de toekomst vaker teams willen opzetten. Hetzij voor onszelf of voor goede doelen. 

Nieuwe mensen vinden → Kost nog veel meer tijd.

Wederom een verkeerde inschatting. We doen het ook maar voor het eerst ;) We hadden onderschat hoeveel tijd er gaat zitten in het vinden en aannemen van nieuwe mensen. Hierdoor hebben we enige vertraging opgelopen met de executie van nieuwe plannen. Daarom zijn we nu begonnen aan een 6 tot 12 maanden hiring plan, zodat we op tijd kunnen beginnen met het vinden van nieuwe mensen!

Eerder aan de slag gemoeten met Openheid.

We wilden al langer aan de slag met een 2.0 versie van onze transparantie. Door de waan van de dag schoven we het steeds voor ons uit. Niet oké, als we heel eerlijk zijn. We willen graag een eerlijk en open bedrijf zijn. Om dat te worden moet er tijd en energie worden ingestoken. Net als in blogs als deze. We hebben hier nu iemand verantwoordelijk voor gesteld (en meer tijd voor gegeven) en ook onze teamleden gevraagd ons hier scherp op te houden. Dit werkt goed! Daarom zijn we erg blij dat het verdienmodel, onze prijzen, financiële- en impact cijfers nu allemaal op ons platform te vinden zijn. More to come :)

Bekijk de nieuwe pagina's over:

Onze Missie
Ons Team
Ons Verhaal
Openheid
Werken Bij

Leuke andere kleine grote dingen

Kantoor make-over

“We moved the couch from the right to left side”

 

Valentijnsdag: Grootste matching day ooit.

We hadden op de vrijdag wat tijd over en we vonden het wel een leuk idee om een kijkje in de keuken te geven.

 

Wat andere highlights:

  • Boy ging zonder schaamte op de foto met een BN’er.
  • Stijn en Max' wekelijkse check-in begint steeds meer op therapie te lijken. 
  • Tim neemt afscheid van zijn eerste stagiair ooit. Hij is nog verdrietig.

 

 

Dat was onze kwartaal reflect. Als je vragen of feedback hebt, mail mij even op juul@denieuwgevers.nl. Ik ga graag in gesprek!!

Gerelateerde artikelen

Meld je ook aan