8ab534a1-98e8-4e74-a504-fdc2b49eb295

Doelgroep analyse opzetten en uitvoeren

Organisatie in het kort

Museum Huis Doorn

Museum Huis Doorn maakt de geschiedenis persoonlijk en tastbaar waardoor bezoekers worden geïnteresseerd en verwonderd. We beheren en exposeren het unieke nalatenschap van ex-keizer Wilhelm II van Duitsland, die het verhaal van de verwoestende Eerste Wereldoorlog laat zien.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Kunst en cultuur
💛 Educatie

Project details

⏱️

24-32 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
🚀

Starten binnen één maand

apostrophe-beginning

Met jouw expertise van marktonderzoek draag je bij aan de next step van Museum Huis Doorn. Een expositiegebouw die de beide Wereldoorlogen met elkaar verbindt. Plaats van herinnering en educatie

Frank Louhenapessy

Frank Louhenapessy

Museum Huis Doorn

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Wij staan voor een grote investeringsopgave: de herbestemming van een monumentaal woon/boerderijcomplex tot een tentoonstellingsgebouw. Omdat er veel publiek geld mee gemoeid is willen wij, voordat er geïnvesteerd wordt, marktonderzoek doen om de vraag/wens van het publiek af te stemmen op het - nog - te ontwikkelen aanbod.

Hier zijn we naar op zoek

  • Het uitvoeren van een doelgroepanalyse om de behoeften van potentiële doelgroepen in kaart te brengen, middels kwalitatieve & kwantitatieve methodes.
  • Hulp bij het opstellen van een vragenlijst. Denk aan: behoeften, demo- & psychografische gegevens, merkbekendheid, intenties & gedrag, etc.
  • Het verzamelen en samenvatten van de belangrijkste gegevens in de vorm van een document, presentatie of sheet.

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een marketeer of professional die ervaring heeft met doelgroep analyses en ons kan helpen bij het opzetten van een doelgroep analyse.

Dit hebben we al in huis

  • Missie & visie documenten.
  • Marketingplan.
  • Customer journey.
  • We kunnen je in contact brengen met de doelgroep voor interviews.

Museum Huis Doorn
Museum Huis Doorn

De missie van Museum Huis Doorn.

🎨Kunst en cultuur
💒 Gevestigde organisatie
📍Doorn

Huis Doorn beheert en exposeert de unieke nalatenschap (landgoed, kunstcollectie en authentiek ingericht Huis) van ex-keizer Wilhelm II van Duitsland. Het maakt daarbij, door permanente en tijdelijke exposities en door activiteiten, duidelijk hoe bepalend, verwoestend en ingrijpend de Eerste Wereldoorlog en de periode van het interbellum zijn geweest voor Nederland en Europa. We weten historische verhalen en thema’s te vertalen naar exposities over actuele maatschappelijke thema’s zoals oorlog en vrede, democratie en burgerschap.

Lees meer