Macula 2

Meedenken Campagne concept

Organisatie in het kort

MaculaVereniging

Maculadegeneratie is de meest voorkomende oorzaak van slechtziendheid

Lees meer

Impact thema’s

💛 Welzijn
💛 Diversiteit en inclusiviteit
💛 Wetenschap en onderzoek

Project details

⏱️

10-14 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 2-4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
🚀

We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

apostrophe-beginning

20% van de 60 plussers loopt kans Macula te krijgen en met meer bekendheid door jouw creatieve ideeën kunnen we schade aan het oog vroegtijdig aanpakken! 👀

Heleen wilke

Heleen wilke

MaculaVereniging

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

We voelen dat een sterke campagne dé kans is om de zichtbaarheid en herkenbaarheid van de vereniging te vergroten. 20% van de 60 plussers loopt kans om de oogziekte macula te krijgen en je kan dingen ondernemen om schade aan het oog vroegtijdig aan te pakken. We zouden deze boodschap groots willen verspreiden met een toffe campagne. We hebben al een slogan en een afbeelding die we willen gebruiken. We missen expertise om deze slogan om te toveren tot een concept.

Hier zijn we naar op zoek

  • Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
  • Goed om te weten: het betreft alleen het opleveren van het concept.

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een creatieve concepter/copywriter, die ons kan helpen een campagne communicatieconcept te bedenken rondom awareness voor Macula.

  • Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven en conceptueel denken.
  • Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
  • Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.
🌕 Creative Concepting
✍️ Copywriting
📢 Campagnes

Dit hebben we al in huis

  • Doel van de campagne.
  • Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
  • Budgettering.
  • Doelgroepomschrijving voor de campagne.
  • Slogan & content.

MaculaVereniging
MaculaVereniging

De missie van MaculaVereniging .

🙂Welzijn
🌿 Groeiende fase
📍Haarlem

De vereniging biedt steun en perspectief aan de leden en zorgt dat de meest actuele betrouwbare informatie voor iedereen toegankelijk is.
Het verlies van zicht heeft veel impact op de levenskwaliteit.
Wij zetten ons in voor meer bekendheid over de MD en het herkennen van de eerste signalen.

Lees meer