
Dashboard met online inzichten
Profiel vrijwilliger
Een online marketeer die kan helpen met het bepalen van de belangrijkste online doelen voor Young Impact Day en deze vertalen naar een dashboard.
Ervaring met:
- Online marketing
Organisatie in het kort
We hebben al 60.000 jongeren in beweging gebracht om iets goeds te doen. Of het nu gaat om het klimaat, inclusie, eenzaamheid of iets anders. Onze droom is om in 2025 in totaal 1 miljoen jongeren geactiveerd te hebben en Nederland positief te veranderen.
- Welzijn
- Kind en gezin
- Diversiteit en inclusiviteit
- Educatie
Project details
💒 Young Impact
⏱️ 8 tot 16 uur, binnen 4 weken
Dit project bespaart ons een hoop geld. En helpt ons enorm om de grootschalige Young Impact Day campagne aan te sturen. Hierdoor zullen we onze maatschappelijke doelstellingen eerder bereiken.

Projectomschrijving
Wat hebben wij nodig.
- Hulp met het bepalen van onze belangrijkste inzichten en KPI’s (Key Performance Indicators) voor de Young Impact Day campagne
- Een visueel dashboard die de belangrijkste inzichten van onze websitebezoekers en hun gedrag op heldere manier laat zien. Bronnen. Kwaliteit bezoek. Conversies. Etc.
- Een tool die ons in staat stelt dit dashboard makkelijk te delen en te presenteren binnen onze organisatie. Bijvoorbeeld Google Data Studio. Of een Google Analytics dashboard.
- Omdat we in de komende maanden op verschillende momenten live gaan met deelcampagnes zullen nu nog niet meteen alle conversies kunnen worden ingesteld. Kun je ons laten zien hoe we zelf (simpele) additionele conversies kunnen instellen?
Wat we al hebben.
- Google analytics & Tag manager (ingericht met doelen). We hebben Google Analytics ingericht en ook al voor een deel met Google Tag Manager doelen ingesteld, maar het is nog niet compleet.
- Doelgroepomschrijving
- Marketing plan, campagne strategie, media plan, website plan, online meten plan, allemaal specifiek voor Young Impact Day
Waarom is dit project van waarde.
Als we tijdens de Young Impact Day campagne dagelijks inzicht hebben in onze website prestaties, dan kunnen we veel sneller bijsturen en zo meer jongeren activeren met een kleiner budget. Zitten we tijdens de campagne op koers om onze doelen te bereiken? Aan welke knoppen kunnen we draaien als we niet op koers zitten?
Goed om te weten.
Op 5 juni 2020 is dé nationale actiedag voor jongeren: Young Impact Day. Op die dag komen 10.000-en jongeren in Jaarbeurs Utrecht en door het hele land in actie om een ander te helpen of iets goeds te doen voor de wereld. De maanden voorafgaand organiseren wij een grootschalige campagne richting jongeren, scholen en maatschappelijke partners om jongeren te activeren.
We hebben een dashboard nodig om dagelijks de resultaten van de campagne op de website te monitoren en bij te sturen. We hebben nu nog helemaal geen dashboard waardoor we steeds lang aan het klikken zijn om de gewenste metrics en KPI’s (bronnen, kwaliteit bezoek, conversies) te verzamelen. Momenteel halen we veel minder vaak dan wenselijk is inzichten uit de website en wordt onze website te weinig geoptimaliseerd.
Data zijn het meest waardevol als ze actionable zijn, direct inzichten opleveren waarmee we aan de slag kunnen om de campagne te verbeteren. We willen makkelijk trends kunnen spotten: doen we het slechter of beter dan de trend, of slechter of beter dan de baseline.
Project alert voor soortgelijke jobs
Ontvang direct de nieuwste projecten binnen jouw skills
Project alerts
Je bent er bijna


De missie van Young Impact.
WE START SOMETHING
Young Impact gelooft dat jongeren de wereld positief kunnen veranderen. Allemaal. Dat zij de energie en het talent hebben om impact te maken. Impact op anderen, op de wereld, op henzelf.
Grote impact start met een kleine beweging. Het enige wat ze nodig hebben is een vonk, dat kleine beetje energie dat ambitie en talent in beweging zet.
Wij zijn die vonk, we start something. Wij zijn Young Impact.