
Creatief campagne concept

We Are Stewards
Veel ondernemers zetten een bedrijf op met de ambitie om positieve verandering te brengen. Vaak kiezen ze voor een bedrijfsvorm (zoals een BV) waarbij de focus ligt op de belangen van aandeelhouders, wat soms kan botsen met hun oorspronkelijke missie. Steward-ownership biedt een bedrijfsmodel dat beter aansluit bij de doelen van impactondernemers. Wij streven ernaar om steward-ownership bekend te maken en te promoten in Nederland.
Help We Are Stewards
Creatief campagne concept
Uren
8 tot 16 uur in totaal
Periode
In 2 tot 4 weken
📍 Vanuit huis
Door steward-ownership begrijpelijker te maken kunnen en zullen meer ondernemers overwegen om hun bedrijf steward-owned te maken, waardoor ze meer duurzaam gaan opereren!

Door Gijsbert Koren
Oprichter
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 30 januari 2024
Waarom we jou nodig hebben
Elk steward-owned bedrijf heeft een eigen unieke missie. Het kan bijvoorbeeld gaan om het tegengaan van afval in de kledingindustrie, het betalen van eerlijke prijzen aan koffieboeren, of het zijn van de beste hypotheekverstrekker voor starters. Wat alle steward-owned bedrijven gemeen hebben, is de overtuiging dat winst slechts een voorwaarde is om aan de missie te blijven werken. Steward-ownership is een ongrijpbaar begrip. Ten eerste is het een lastig woord en ten tweede is het lastig uit te leggen wat het is. Om meer mensen te enthousiasmeren over de kansen van een betere ondernemingsvorm, willen we steward-ownership tastbaarder en begrijpelijker maken. Hoe leg je uit wat het is, hoe het werkt en waarom het belangrijk is. We kunnen dat heel letterlijk doen, of met simpele invoelbare omschrijvingen uitleggen wat de impact kan zijn. We denken dat een klein aantal beelden met tekst steward-ownership meer kan laden richting ondernemers, maar mogelijk ook richting een breder publiek.
Wat ga je doen?
- Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
- Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
- Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl.
- Goed om te weten: het monitoren van de campagne is niet nodig.
Wat we al hebben
- Doel van de campagne.
- Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
- Doelgroepomschrijving voor de campagne.
- Steward-ownership begrijpelijk maken: wat is het?
- Meer inzicht geven in hoe steward-ownership werkt
- Meer inzicht geven in waarom steward-ownership zo interessant is
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.
- Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven of designen en conceptueel denken.
- Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
- Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.

Help Gijsbert de Creative Concepting te verbeteren
Gijsbert is jouw contactpersoon voor dit project
Help We Are Stewards
Creatief campagne concept
Uren
8 tot 16 uur in totaal
Periode
In 2 tot 4 weken
📍 Vanuit huis


De missie van We Are Stewards.
Veel ondernemers zetten een bedrijf op met de ambitie om positieve verandering te brengen. Vaak kiezen ze voor een bedrijfsvorm (zoals een BV) waarbij de focus ligt op de belangen van aandeelhouders, wat soms kan botsen met hun oorspronkelijke missie. Steward-ownership biedt een bedrijfsmodel dat beter aansluit bij de doelen van impactondernemers. Wij streven ernaar om steward-ownership bekend te maken en te promoten in Nederland.
Lees meer