04cf5013-cda8-4293-8f0a-b0964557dc26

Social Media strategie sessies

Project details

💒 Water for Life

🛠️ Social Media

⏱️ 4-10 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-4 weken

💻 Enkel vanuit huis

Organisatie in het kort

Een toilet en drinkwater vanzelfsprekend? Dat is in veel arme wijken in Azië en Afrika nog niet zo. Daar helpen wij met het realiseren van toegang tot drinkwater en een toilet. Nu en in de toekomst.

  • Ontwikkelingshulp
  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Duurzaamheid, natuur en milieu

Profiel vrijwilliger

Een strateeg of Social Media specialist, die als sparringpartner kan helpen bepaalde Social Media thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Help ons mee ons bereik op social media te vergroten, zodat we nog veel meer mensen toegang kunnen geven tot drinkwater en een toilet!
Geschreven door Amber van Gorkom van Water for Life

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Social media is een belangrijk kanaal om meer mensen te betrekken en hen te activeren om te doneren. Wij willen inzicht in hoe wij meer volgers kunnen krijgen en betrekken bij onze organisatie via onze verschillende social mediakanalen. Hoe pak je dat strategisch aan en welke toon zetten we?

Wat hebben we nodig?

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: doelstellingen, kanalen, tone of voice en doelgroepen.
  • Een startplan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer.

Wat hebben we al?

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Missie en visie.
  • Onze huidige Social Media kanalen.

  • Je kan me ook alvast een vraag stellen via de knop hieronder!
Water for Life
Reactorweg 47
3542AD Utrecht
Water for Life
Amber van Gorkom
Amber van GorkomOnline Fondsenwerver

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Drinkwater is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Het is onze missie om iedereen wereldwijd toegang te geven tot betrouwbaar en schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen. We creëren bewustwording, werven fondsen en zetten projecten op. Dankzij deze projecten hebben wij al 1,5 miljoen mensen in arme wijken bereikt.

Waar ze trots op zijn

  • We hebben al bijna 1,5 miljoen mensen bereikt.
  • Iedere euro gaat voor 100% naar de projecten.
  • Wij werken samen met Nederlandse en lokale drinkwaterbedrijven om duurzaamheid te borgen.
  • Wij zijn er klaar voor om nog meer mensen te bereiken!