5c6ee8d2-76dd-4586-bd33-b528b9234dff

Strategische sparringspartner: expert blik op nieuwe merknaam

Project details

💒 Voor je Buurt

🛠️ Strategie & Consulting

⏱️ 1-4 uur in totaal

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

Samen met partners als KWF Kankerbestrijding en RegioBank zetten wij programma's op voor 100+ lokale initiatieven die het verschil maken tegen eenzaamheid, voor meer natuur of een gezelligere buurt.

  • Welzijn
  • Diversiteit en inclusiviteit
  • Duurzaamheid, natuur en milieu

Profiel vrijwilliger

Een strateeg of marketeer, die als ervaren facillitator of sparringspartner kan helpen bepaalde (strategische) merk thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Met jouw expertise hebben we een naam die écht bij ons past en kunnen we aan onze opdrachtgevers laten zien wat voor mooie organisatie wij zijn!
Geschreven door Aster van Tilburg van Voor je Buurt

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

We lopen er al een tijd tegen aan dat onze organisatienaam Voor je Buurt (ook merknaam voor platform voorjebuurt.nl) niet meer aansluit bij wat we willen uitstralen richting onze opdrachtgevers. We zijn druk aan het brainstormen voor een naam die meer professionaliteit, expertise en innovatie uitstraalt. Maar om de knoop door te hakken en een goede afweging te maken zoeken we jou.

Wat hebben we nodig?

  • Wij zoeken iemand die met ons mee kan denken over de keuze voor een nieuwe organisatienaam.
  • We hebben daarbij iemand nodig met een blik van buiten, gevoel voor branding en iemand die goede vragen kan stellen.

Wat hebben we al?

  • Onze identiteit met missie, kernwaarden en kerncompetenties staat.
  • Ook weten we goed wat ons verhaal en meerwaarde richting opdrachtgevers is.
Voor je Buurt
Voor je Buurt
Kaap Hoorndreef 66
3563AW Utrecht
voorjebuurt.nl
Aster  van Tilburg
Aster van TilburgDirecteur

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Voor je Buurt wil iedereen in staat stellen om mensen, geld en hulp te mobiliseren om een goed initiatief te realiseren. Daarvoor begeleiden en trainen we initiatiefnemers met het opzetten van een campagne. Zo hebben we de afgelopen jaren bijgedragen aan de realisatie van meer dan 2000 voedselbossen, buurtfestivals, sociale ondernemingen en andere mooie bottom-up projecten op een van onze 12 verschillende platforms (naast voorjebuurt.nl o.a, voorjestadsie.nl en voordeouderen.nl). We werken in opdracht van zo’n 40 overheden, NGO’s, fondsen en bedrijven in Nederland, België en de rest van de wereld (via onepercentclub.com). We adviseren en begeleiden hen met slim inzetten van subsidie, en het versterken van initiatieven. Voor je Buurt is als stichting in 2012 opgericht en heeft een team van 6 medewerkers en 2 stagiaires.

Waar ze trots op zijn

  • Onze aanpak en begeleiding werkt voor bijna iedereen met een goed initiatief: van een 80-jarige, tot een West-Vlaming of een hippe student.
  • We hebben een duurzaam verdienmodel waardoor we met onze partners elk jaar meer initiatieven mogelijk kunnen maken.