6e9b9f6a-6bfd-4273-b79f-950397d80013

Adviesrapport: Social Media kanalen

Project details

💒 Versa Vrijwilligerscentrale

🛠️ Social Media

⏱️ 4-10 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-4 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis.

Organisatie in het kort

Versa Vrijwilligerscentrale stimuleert, verbindt en promoot vrijwilligerswerk.

  • Welzijn

Profiel vrijwilliger

Een Social Media specialist die Social Media analyses kan doen en dit kan vertalen naar een concreet advies met verbeterpunten. Benodigd: ervaring met Social Media-gerelateerde thematieken (bijvoorbeeld strategieën, doelgroepen, content types, engagement, content, etc.).

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Social media gaat een steeds grotere rol spelen in het werven van nieuwe, jongere vrijwilligers. Hoe zetten wij Social Media het beste in om hen te benaderen?
Geschreven door Suzanne Wierenga van Versa Vrijwilligerscentrale

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

We werken met een team van 5 personen. Hiervan ben ik diegene die op dit moment over de meeste online kennis beschikt. Ik zou deze kennis graag ook met mijn collega's willen kunnen delen.
De vraag vanuit de organisatie is om ook Twitter in te zetten (dit ivm gemeente die nog veel met twitter schijnt te doen). Mijn voorkeur is om het te houden bij FB en LI.

Wat hebben we nodig?

  • Een analyse van onze huidige social media kalanen (content types, doelgroepen, engagement, etc)
  • Een advies met praktische verbeterpunten waarmee wij onze socials naar een hoger niveau kunnen tillen. Bijvoorbeeld met voorbeelden van best practices of een actielijst (het liefst in volgorde van urgentie).
  • Een adviesdocument waarin het bovenstaande samenkomt, wat wij intern kunnen gebruiken als leidraad.

Wat hebben we al?

  • Doelgroepomschrijving
  • De belangrijkste doelen die wij gebruikers willen laten volbrengen met het digitale product.
  • We willen vrijwilligers werven
  • We willen openstaande vrijwilligersvacatures op een aantrekkelijke manier onder de aandacht brengen
  • We willen ons netwerk (maatschappelijke organisaties, gemeentes) laten weten wat we als vrijwilligers te bieden hebben (advies over vrijwilligerswerk, kennissessies/ workshops)

Waarom is dit project van waarde?

Jouw kennis en expertise helpt ons om ons werk goed te kunnen doen. Social media gaat een steeds grotere rol spelen in het werven van nieuwe, jongere vrijwilligers. Met jouw advies gaan wij direct aan de slag.

Versa Vrijwilligerscentrale
Versa Vrijwilligerscentrale
Larenseweg 30
1221CN Hilversum
Versa Vrijwilligerscentrale
Suzanne Wierenga
Suzanne Wierenga

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Versa Vrijwilligerscentrale stimuleert, verbindt en promoot vrijwilligerswerk. We ondersteunen vrijwilligers, maatschappelijke organisaties, buurt- en bewonersinitiatieven die met vrijwilligers samenwerken. Geven advies op maat en organiseren workshops en bijeenkomsten. We verbinden organisaties met (toekomstige) vrijwilligers via persoonlijk advies en onze vacaturebank.

We hebben vestigingen in Hilversum, Gooise Meren, Blaricum, Eemnes, Laren en Weesp.

Waar ze trots op zijn

  • We hebben meer dan 500 organisaties in ons bestand die op zoek zijn naar gemotiveerde vrijwilligers
  • We zijn een klein team bestaande uit 6 enthousiaste vrouwen
  • We zijn onderdeel van Versa Welzijn, een welzijnsorganisatie in het Gooi
  • We helpen ook mensen die weer willen meedoen in de maatschappij aan passend vrijwilligerswerk
  • We bieden organisaties advies en kennis op het vlak van vrijwilligerswerk

Professionals over Versa Vrijwilligerscentrale

Lisa 👐 Adviesrapport: Social Media kanalen

Versa Vrijwilligerscentrale staan open voor feedback en doen hard hun best met hart voor hun zaak. Dat zorgde voor een fijne samenwerking waarin een duidelijk doel werd gesteld die ook zeker haalbaar was in de tijd die we voor ogen hadden. Het was een prettige samenwerking die ik in de toekomst graag zou vervolgen indien nodig!

Annemiek 👐 Poster of flyer design

Ik heb Versa Vrijwilligerscentrale met veel plezier geholpen. Ze hadden meerdere reacties gehad op het project en daarom hebben we samen gekeken of ik hen ook op een andere manier kon helpen. Dat is zeker gelukt, met mooie ontwerpen als gevolg!