19a8a607-0393-4c7d-a47a-2e0fa5199bb9

Creatief campagne concept voor radio/tv

Project details

💒 TAPP Coalitie

🛠️ Creative concepting

⏱️ 8-16 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-5 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

Invoering van een eerlijke , hogere vleesprijs in Europa levert op: 120 Mton CO2-reductie (dat is zoveel als de CO2 emissie van 4 Europese landen tezamen), 9 miljard euro lagere zorgkosten en 15 mld euro voor dierenwelzijn en milieu verbetering in de landbouw uit de opbrengst van de heffingen. Hieruit kan ook een lagere prijs voor groenten en fruit betaald worden.

  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Dierenwelzijn
  • Gezondheid en ziektebestrijding

Profiel vrijwilliger

Een creatieve concepter, die een campagneconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document. Iemand met ervaring met het uitdenken van een goed concept voor programma redacties op TV of radio. Pre: eigen netwerk in deze wereld!

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Heel Nederland voor een eerlijke vleesprijs. Beter voor dier, boeren en milieu. Dat is een praktisch en goed haalbaar doel. Zeker als we jouw expertise hierbij kunnen gebruiken!
Geschreven door Jeroom Remmers van TAPP Coalitie

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Het is belangrijk dat TAPP Coalitie met haar breed gesteunde plan voor een eerlijke, hogere vleesprijs, een paar keer op TV of radio komt. Bijvoorbeeld in actualiteiten rubrieken of achtergrond rapportages. Zo kunnen we niet alleen duidelijk maken dat een meerderheid van Nederland de heffing op vlees steunt maar dat ook de bekendheid van Tapp Coalitie vergroot wordt in Nederland.

Wat hebben we nodig?

  • Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
  • Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl.
  • Het zou helemaal fantastisch zijn als deze nieuwe gever ook nog tijd heeft om ons te pluggen (eigen netwerkje bij redacties is een pré).

Wat hebben we al?

  • Doel van de campagne.
  • Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
  • Budgettering.
  • Doelgroepomschrijving voor de campagne.
TAPP Coalitie
TAPP Coalitie
Minahassastraat 1
1094 RS Amsterdam
TAPP Coalitie
Jeroom  Remmers
Jeroom Remmers

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

De TAPP Coalitie zet zich in voor de 'echte' eerlijke prijs van voedsel, incl milieukosten, te beginnen bij vlees en zuivel. Dit heeft een negatieve impact op klimaat, natuur en volksgezondheid. De heffingsopbrengst kan gebruikt worden voor drie zaken:
1. verduurzamen landbouw (milieu, klimaat, natuur, dierenwelzijn)
2. verlaging btw op groenten en fruit
3. compensatie lagere inkomens

Waar ze trots op zijn

  • Wat hebben wij het laatste jaar bereikt?
  • Meerderheid Nederlanders (52-63%) kiest voor eerlijke, hogere vleesprijs met opbrengst voor boeren en voor goedkopere groenten en fruit.
  • Wereldpers pakt boodschap Tapp Coalitie op n.a.v. lancering voorstel TAPP Coalitie in EU parlement.
  • Petitie eerlijkevleesprijs.nl ruim 50.000 keer getekend in ruim 4 weken, aangeboden aan Tweede Kamer 9 sept 2020
  • 40 partners aangesloten bij TAPP Coalitie: boeren, artsen, jongeren, bedrijven, milieu- en dierenwelzijnsorganisaties
  • Economen, EU-recht en staatssteun experts positief over voorstel TAPP Coalitie
  • Lancering Voorstel TAPP Coalitie 'Samen op weg naar een eerlijke wijze van beprijzen' en onderzoeksrapport 'Duurzaamheidsbijdrage vlees' 4 nov 2019
  • Jan Terlouw en andere BN-ers steunen TAPP Coalitie; steeds meer verkiezingsprogramma's: hogere prijs vlees