1588336864452

Communicatie strategie

Project details

💒 TAPP Coalitie

🛠️ Communicatie

⏱️ 8-24 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 3-6 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

Invoering van een eerlijke , hogere vleesprijs in Europa levert op: 120 Mton CO2-reductie (dat is zoveel als de CO2 emissie van 4 Europese landen tezamen), 9 miljard euro lagere zorgkosten en 15 mld euro voor dierenwelzijn en milieu verbetering in de landbouw uit de opbrengst van de heffingen. Hieruit kan ook een lagere prijs voor groenten en fruit betaald worden.

  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Dierenwelzijn
  • Gezondheid en ziektebestrijding

Profiel vrijwilliger

Een communicatie strateeg die een effectieve communicatie strategie kan formuleren. Benodigd: heeft ervaring met content, communicatiedoelstellingen, doelgroepen en strategie.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Samen kunnen we tot een goede strategie komen dat onze communicatie klaarstoomt voor 2021. Help mee en strijd voor een eerlijke vleesprijs.
Geschreven door Victor Veen van TAPP Coalitie

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Voor 2021 willen wij graag een communicatieplan opstellen, zodat we het hele jaar weten wat, wanneer en naar wie we gaan communiceren, en met welke middelen we dat gaan doen. Daarin wordt extra aandacht gelegd op bepaalde campagnes/acties die we gepland hebben, zoals de aankomende verkiezingscampagne in Nederland.

Wat hebben we nodig?

  • Een beoordeling van onze huidige content activiteiten.
  • Strategisch overleg/sparren over huidige doelstellingen, activiteiten, doelgroepen en toekomstplannen.
  • Een communicatie strategie met bijvoorbeeld zaken als communicatieboodschap, communicatiedoelstellingen, doelgroepen.
  • Een start plan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer van deze strategie.
  • Welke middelen kunnen we het beste inzetten om onze boodschap over te brengen.

Wat hebben we al?

  • Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
  • Een idee van de boodschap die je graag wilt overbrengen.
  • Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
  • Een idee van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • Een document met de stappen die we ondernemen om samen tot een goede strategie te komen.
TAPP Coalitie
TAPP Coalitie
Minahassastraat 1
1094 RS Amsterdam
TAPP Coalitie
Victor Veen
Victor Veen

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

De TAPP Coalitie zet zich in voor de 'echte' eerlijke prijs van voedsel, incl milieukosten, te beginnen bij vlees en zuivel. Dit heeft een negatieve impact op klimaat, natuur en volksgezondheid. De heffingsopbrengst kan gebruikt worden voor drie zaken:
1. verduurzamen landbouw (milieu, klimaat, natuur, dierenwelzijn)
2. verlaging btw op groenten en fruit
3. compensatie lagere inkomens

Waar ze trots op zijn

  • Wat hebben wij het laatste jaar bereikt?
  • • Meerderheid Nederlanders (52-63%) kiest voor eerlijke, hogere vleesprijs met opbrengst voor boeren en voor goedkopere groenten en fruit
  • • Regeringsbrief 22 april 2020 beveelt Tweede Kamer eerlijke vleesprijs aan en goedkopere groenten en fruit
  • • Wereldpers pakt boodschap Tapp Coalitie op n.a.v. lancering voorstel TAPP Coalitie in EU parlement
  • • Petitie eerlijkevleesprijs.nl ruim 50.000 keer getekend in ruim 4 weken, aangeboden aan Tweede Kamer 9 sept 2020
  • • 40 partners aangesloten bij TAPP Coalitie: boeren, artsen, jongeren, bedrijven, milieu- en dierenwelzijnsorganisaties
  • • Economen, EU-recht en staatssteun experts positief over voorstel TAPP Coalitie
  • • Lancering Voorstel TAPP Coalitie 'Samen op weg naar een eerlijke wijze van beprijzen' en onderzoeksrapport 'Duurzaamheidsbijdrage vlees' 4 nov 2019
  • • Jan Terlouw en andere BN-ers steunen TAPP Coalitie; steeds meer verkiezingsprogramma's: hogere prijs vlees