Creatieve inhakers voor social media

Project details

💒 Straatnieuws

🛠️ Copywriting

⏱️ 4-8 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-4 weken

💻 Enkel vanuit huis

Organisatie in het kort

Inkomen, tijdsbesteding en opbouw sociaal netwerk voor dak en thuislozen mbv straatkrant. Integratie, emancipatie en spreekbuis voor dak- en thuislozen.

  • Armoede
  • Welzijn
  • Diversiteit en inclusiviteit

Profiel vrijwilliger

Een creatieve copywriter die een serie aan pakkende inhakers kan bedenken en uitwerken voor voorspelbare gebeurtenissen, zoals Koningsdag, kerst, nieuwjaar, seizoenswisselingen, etc.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Project­omschrijving

Wat hebben we nodig?

  • Het bedenken van een serie aan inhakers die we kunnen inzetten op (voorspelbare) inhaakmomenten. http://inhaakkalender.nu/
  • Het uitwerken van 4 tot 8 creatieve inhakers die passen bij onze merkidentiteit.
  • Een document met de opgeleverde teksten (en mogelijk afbeeldingen) die we kunnen gebruiken om posts zelf te maken.

Wat hebben we al?

  • Missie en visie document
  • Doelgroepomschrijving
  • Een social media strategie
  • Onze huidige social media kanalen ter inspiratie.
Straatnieuws
Straatnieuws
Kon. Wilhelminalaan 6 U 6
3527 LD Utrecht
Annemiek Temming
Annemiek Temming

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Inkomen, tijdsbesteding en opbouw sociaal netwerk voor dak en thuislozen mbv Straatkrant. Met als filosofie: Helpen anderen zichzelf te helpen. www.straatnieuws.nl al 27 jaar de oudste sociale ondernemingvan NL, onafhankelijk van overheid, subsidies. Brutaal, ondernemend niet links niet rechts maar daklozen spreekbuis.

Waar ze trots op zijn

  • Helpen daklozen zichzelf te helpen
  • Vele projecten (oud en nieuw): rondleidingen, fotoproject Eyes of the Street, schrijfclub met 3 poeziealbums, straatkompas (practische handboek voor daklozen
  • 1e NL interview met de Heilige Vader Franciscus in Rome
  • Woonproject
  • Mooie krant (1e prijs vormgeving 2001)
  • Tandempoezie