d5c14f4b-68c5-4867-86fe-85ff49acbbc5

Creatief campagne concept

"Schrijven kunnen we wel, maar een creatief concept bedenken is toch andere koek. We zoeken iemand die samen met ons de magie en de bezieling in de campagne brengt. Op zijn Straatnieuws, dat dan wel."

Straatnieuws

Straatnieuws

Inkomen, tijdsbesteding en opbouw sociaal netwerk voor dak en thuislozen mbv Straatkrant. Met als filosofie: Helpen anderen zichzelf te helpen. www.straatnieuws.nl al 27 jaar de oudste sociale ondernemingvan NL, onafhankelijk van overheid, subsidies. Brutaal, ondernemend niet links niet rechts maar daklozen spreekbuis.

Help Straatnieuws

Creatief campagne concept

Uren

8 tot 16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 2 tot 4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Straatnieuws maakt van de coronacrisis een kans en zet in 2 weken tijd haar volledige business model op zijn kop. Volgende fase is het lanceren van een spraakmakende campagne op zijn Straatnieuws: rebels, geen schroom, lekker direct, zonder doekjes eromheen te winden.

Annemiek Temming

Door Annemiek Temming

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 27 april 2020

Waarom we jou nodig hebben

Binnenkort lanceren we bij Straatnieuws Utrecht onze eerste online krant. Met een heel nieuw digitaal verkoopsysteem erachter. Groot nieuws, want op deze manier kunnen we nog veel meer verkopers aan en kan iedereen een verkoper direct ondersteunen. Op deze manier creëren we een beweging van mensen die via SN online een bijdrage leveren aan inkomen, tijdsbesteding, een sociaal netwerk en talentontwikkeling voor dak-en thuislozen in Utrecht. Ambitieus, ja. Mogelijk: ook ja! We kunnen zelf aardig goed schrijven, maar missen een creatief haakje waar we de campagne aan ophangen. Ideeën genoeg, we willen ze alleen verbinden op de SN manier: stoer, rebels, direct, niet links en niet rechts maar politiek dakloos.

Wat ga je doen?

  • Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (boodschap, verhaal, tagline en middelen inzet, rationale, concept mock-ups etc).
  • Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl .

Wat we al hebben

  • Doel van de campagne.
  • Huisstijl document (logo, kleuren en lettertypes)
  • Budgettering
  • Doelgroepomschrijving voor de campagne.

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🌕 Creative Concepting
✍️ Copywriting
📢 Campagnes

Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.

  • Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven of designen en conceptueel denken.
  • Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
  • Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.
Annemiek Temming

Help Annemiek de Creative Concepting te verbeteren

Annemiek is jouw contactpersoon voor dit project

Help Straatnieuws

Creatief campagne concept

Uren

8 tot 16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 2 tot 4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
Straatnieuws
Straatnieuws

De missie van Straatnieuws.

🤲Armoede
📍Utrecht

Inkomen, tijdsbesteding en opbouw sociaal netwerk voor dak en thuislozen mbv Straatkrant. Met als filosofie: Helpen anderen zichzelf te helpen. www.straatnieuws.nl al 27 jaar de oudste sociale ondernemingvan NL, onafhankelijk van overheid, subsidies. Brutaal, ondernemend niet links niet rechts maar daklozen spreekbuis.

Lees meer