
Creatief campagne concept
"Schrijven kunnen we wel, maar een creatief concept bedenken is toch andere koek. We zoeken iemand die samen met ons de magie en de bezieling in de campagne brengt. Op zijn Straatnieuws, dat dan wel."

Straatnieuws
Inkomen, tijdsbesteding en opbouw sociaal netwerk voor dak en thuislozen mbv Straatkrant. Met als filosofie: Helpen anderen zichzelf te helpen. www.straatnieuws.nl al 27 jaar de oudste sociale ondernemingvan NL, onafhankelijk van overheid, subsidies. Brutaal, ondernemend niet links niet rechts maar daklozen spreekbuis.
Help Straatnieuws
Creatief campagne concept
Uren
8 tot 16 uur in totaal
Periode
In 2 tot 4 weken
Straatnieuws maakt van de coronacrisis een kans en zet in 2 weken tijd haar volledige business model op zijn kop. Volgende fase is het lanceren van een spraakmakende campagne op zijn Straatnieuws: rebels, geen schroom, lekker direct, zonder doekjes eromheen te winden.

Door Annemiek Temming
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 27 april 2020
Waarom we jou nodig hebben
Binnenkort lanceren we bij Straatnieuws Utrecht onze eerste online krant. Met een heel nieuw digitaal verkoopsysteem erachter. Groot nieuws, want op deze manier kunnen we nog veel meer verkopers aan en kan iedereen een verkoper direct ondersteunen. Op deze manier creëren we een beweging van mensen die via SN online een bijdrage leveren aan inkomen, tijdsbesteding, een sociaal netwerk en talentontwikkeling voor dak-en thuislozen in Utrecht. Ambitieus, ja. Mogelijk: ook ja! We kunnen zelf aardig goed schrijven, maar missen een creatief haakje waar we de campagne aan ophangen. Ideeën genoeg, we willen ze alleen verbinden op de SN manier: stoer, rebels, direct, niet links en niet rechts maar politiek dakloos.
Wat ga je doen?
- Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
- Een concept document dat het campagne concept bevat (boodschap, verhaal, tagline en middelen inzet, rationale, concept mock-ups etc).
- Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl .
Wat we al hebben
- Doel van de campagne.
- Huisstijl document (logo, kleuren en lettertypes)
- Budgettering
- Doelgroepomschrijving voor de campagne.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.
- Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven of designen en conceptueel denken.
- Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
- Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.

Help Annemiek de Creative Concepting te verbeteren
Annemiek is jouw contactpersoon voor dit project
Help Straatnieuws
Creatief campagne concept
Uren
8 tot 16 uur in totaal
Periode
In 2 tot 4 weken


De missie van Straatnieuws.
Inkomen, tijdsbesteding en opbouw sociaal netwerk voor dak en thuislozen mbv Straatkrant. Met als filosofie: Helpen anderen zichzelf te helpen. www.straatnieuws.nl al 27 jaar de oudste sociale ondernemingvan NL, onafhankelijk van overheid, subsidies. Brutaal, ondernemend niet links niet rechts maar daklozen spreekbuis.
Lees meer