d5c14f4b-68c5-4867-86fe-85ff49acbbc5

Creatief campagne concept

Project details

💒 Straatnieuws

🛠️ Creative concepting

⏱️ 8-16 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-5 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis.

Organisatie in het kort

Inkomen, tijdsbesteding en opbouw sociaal netwerk voor dak en thuislozen mbv straatkrant. Integratie, emancipatie en spreekbuis voor dak- en thuislozen.

  • Armoede
  • Welzijn
  • Diversiteit en inclusiviteit

Profiel vrijwilliger

Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Straatnieuws maakt van de coronacrisis een kans en zet in 2 weken tijd haar volledige business model op zijn kop. Volgende fase is het lanceren van een spraakmakende campagne op zijn Straatnieuws: rebels, geen schroom, lekker direct, zonder doekjes eromheen te winden.
Geschreven door Annemiek Temming van Straatnieuws

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Binnenkort lanceren we bij Straatnieuws Utrecht onze eerste online krant. Met een heel nieuw digitaal verkoopsysteem erachter. Groot nieuws, want op deze manier kunnen we nog veel meer verkopers aan en kan iedereen een verkoper direct ondersteunen. Op deze manier creëren we een beweging van mensen die via SN online een bijdrage leveren aan inkomen, tijdsbesteding, een sociaal netwerk en talentontwikkeling voor dak-en thuislozen in Utrecht. Ambitieus, ja. Mogelijk: ook ja! We kunnen zelf aardig goed schrijven, maar missen een creatief haakje waar we de campagne aan ophangen. Ideeën genoeg, we willen ze alleen verbinden op de SN manier: stoer, rebels, direct, niet links en niet rechts maar politiek dakloos.

Wat hebben we nodig?

  • Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (boodschap, verhaal, tagline en middelen inzet, rationale, concept mock-ups etc).
  • Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl .

Wat hebben we al?

  • Doel van de campagne.
  • Huisstijl document (logo, kleuren en lettertypes)
  • Budgettering
  • Doelgroepomschrijving voor de campagne.

Waarom is dit project van waarde?

Schrijven kunnen we wel, maar een creatief concept bedenken is toch andere koek. We zoeken iemand die samen met ons de magie en de bezieling in de campagne brengt. Op zijn Straatnieuws, dat dan wel.

Straatnieuws
Straatnieuws
Kon. Wilhelminalaan 6 U 6
3527 LD Utrecht
Annemiek Temming
Annemiek Temming

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Inkomen, tijdsbesteding en opbouw sociaal netwerk voor dak en thuislozen mbv Straatkrant. Met als filosofie: Helpen anderen zichzelf te helpen. www.straatnieuws.nl al 27 jaar de oudste sociale ondernemingvan NL, onafhankelijk van overheid, subsidies. Brutaal, ondernemend niet links niet rechts maar daklozen spreekbuis.

Waar ze trots op zijn

  • Helpen daklozen zichzelf te helpen
  • Vele projecten (oud en nieuw): rondleidingen, fotoproject Eyes of the Street, schrijfclub met 3 poeziealbums, straatkompas (practische handboek voor daklozen
  • 1e NL interview met de Heilige Vader Franciscus in Rome
  • Woonproject
  • Mooie krant (1e prijs vormgeving 2001)
  • Tandempoezie