
Strategisch Communicatie & PR advies

Straatnieuws Utrecht
Niemand in Nederland 'sterft van de honger', maar als je geen geld hebt is alles buiten voedsel, buitengewoon. Gata je koffiezetapparaat kapot, dan kun je geen koffie zetten, breekt je pan, dan kun je niet koken. Straatnieuws wil haar bekende naam en vertrouwen inzetten om mensen te helpen aan spullen voor een beter leven.
Help Straatnieuws Utrecht
Strategisch Communicatie & PR advies
Uren
4 tot 8 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Laat de transformatie van Straatnieuws weerklinken door een krachtige communicatiestrategie te creëren, zodat iedereen ervan op de hoogte raakt.

Door Annemiek Temming
Directeur
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 23 augustus 2024
Waarom we jou nodig hebben
Straatnieuws is een bekend gezicht in Utrecht, met verkopers die al jaren lang de straten kleuren. Maar nu is het tijd voor een nieuw begin. Hoewel dakloosheid nog steeds een zorg is, zijn veel van onze verkopers nu niet meer dakloos. Daarom verbreden we onze horizon: we gaan de strijd aan tegen armoede in al haar vormen. Ons nieuwe magazine ligt al klaar, en de straatkrant is omgetoverd tot een glanzend tijdschrift. Onze aanwezigheid op social media kan echter nog wel een boost gebruiken. We willen graag onze nieuwe koers laten zien. En daar kom jij in beeld. Hoe kunnen we deze verandering effectief naar buiten brengen? Welke strategieën kunnen we inzetten op onze kanalen? Hoe brengen we onze boodschap tot leven voor de wereld?
Wat ga je doen?
- Een beoordeling van onze huidige communicatie-activiteiten.
- 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: communicatiedoelstellingen, boodschap, Tone of Voice, doelgroep, PR benadering, kanalen, etc.
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
- Breng ideeën tot leven met aantrekkelijke mock-ups en overweeg actief om ook uitvoerend bij te dragen.
Wat we al hebben
- Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
- Een idee van de boodschap die we graag willen overbrengen.
- Een idee van de doelgroepen die we willen bereiken.
- Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een ervaren communicatie specialist of adviseur, die als facilitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) communicatie thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, content, doelgroepen, boodschap, kanalen, etc.

Help Annemiek de Communicatie strategie te verbeteren
Annemiek is jouw contactpersoon voor dit project
Help Straatnieuws Utrecht
Strategisch Communicatie & PR advies
Uren
4 tot 8 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis


De missie van Straatnieuws Utrecht.
Niemand in Nederland 'sterft van de honger', maar als je geen geld hebt is alles buiten voedsel, buitengewoon. Gata je koffiezetapparaat kapot, dan kun je geen koffie zetten, breekt je pan, dan kun je niet koken.
Straatnieuws wil haar bekende naam en vertrouwen inzetten om mensen te helpen aan spullen voor een beter leven.