Campaign Creators Rsc6d7bo0fa Unsplash

Kennissessie Marketing Automation

Project details

💒 Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF

🛠️ Online marketing

💻 In een videocall of op locatie (geen voorkeur).

Organisatie in het kort

We zijn ervan overtuigd dat iedereen die zijn kennis kan benutten, betekenisvol is in Nederland. Dáárom maken we ons daar sterk voor.

  • Educatie
  • Welzijn
  • Diversiteit en inclusiviteit

Profiel vrijwilliger

Een Marketing Automation-specialist met aantoonbare ervaring binnen dit vakgebied. In staat zijn of haar kennis over te brengen in een workshop of presentatievorm. Pre: ervaring met het faciliteren van workshops en/of presenteren voor groepen.

Beschikbaarheid

2 tot 4 uur. In een videocall

Start: We plannen, na de match, binnen een maand de eerste afspraak.

Talentvolle vluchtelingen hebben zonder advies, begeleiding en financiële steun vaak geen mogelijkheid om zichzelf verder te ontwikkelen en succesvol te integreren op de Nederlandse arbeidsmarkt.
Geschreven door Alex Hoogendoorn van Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF

Project­omschrijving

Ons huidige kennisniveau.

We werken nu met Campaign Monitor voor het verzenden van nieuwsbrieven, maar nog (vrijwel) geen marketing automation. Onze interne kennis binnen het UAF ligt op dit moment bij 1 persoon. Het is van belang om meer mensen hierover te vertellen (hoofd C&F, hoofd ICT, C&F-collega's), omdat zij in de toekomst ook met deze tool gaan werken (of het nu beheer is bij ICT of campagnes maken door een communicatiespecialist). De aanvraag is dus niet alleen voor kennis, maar ook advies wb selectie van een geschikte tool.

De inhoud van de sessie.

  • Wat is Marketing Automation en welke mogelijkheden zijn er?
  • Wat zijn de voor- en nadelen?
  • Waar moet ik rekening mee houden?
  • Voorbeelden van goede Marketing Automation. (bijvoorbeeld binnen de goede doelen sector)
  • Hoe start ik als organisatie met Marketing Automation? (Tips, tricks en hints)
  • Iemand die ons daarna kan helpen (adviseren) in onze zoektocht naar een geschikte tool voor het UAF.

Wat extra van waarde zou zijn.

  • Ik zou het fijn vinden om achteraf nog 30 minuten 1-op-1 te zitten voor eventuele vragen of opstarthulp.

Waarom is het van waarde?

Via marketing automation kunnen we onze donateurs en andere doelgroepen écht centraal stellen. Dan voegen we daad bij het woord (aka onze strategie). Hoewel het een massa-aanpak is, kunnen we met automation beter inspelen op de fase waarin een donateur of geïnteresseerde zich bevindt en relevantere content bieden.

Alex Hoogendoorn
Alex HoogendoornFondsenwerver particuliere markt

Meer weten?

Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF
Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF
Newtonlaan 71
3584 BP utrecht
Stichting Vluchteling-studenten UAF
Alex Hoogendoorn
Alex HoogendoornFondsenwerver particuliere markt

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Talentvolle vluchtelingen hebben zonder advies, begeleiding en financiële steun vaak geen mogelijkheid om zichzelf verder te ontwikkelen en succesvol te integreren op de Nederlandse arbeidsmarkt. Het UAF zet zich hiervoor in.

Waar ze trots op zijn

  • Jaarlijks helpen we bijna 4000 gevluchte studenten en professionals hun talent te ontwikkelen in Nederland
  • We werken hierbij actief samen met bedrijven, hoger onderwijsinstellingen en gemeenten
  • Zo ontwikkelen we samen leer&werk-trajecten die uitzicht bieden op een duurzame plek op de arbeidsmarkt. Een win-win-situatie voor vluchteling én samenleving!
  • Meer dan 400 vrijwilligers begeleiden, als aanvulling op het UAF, gevluchte studenten en professionals via ons mentoringprogramma.

Ken je iemand die past bij dit project?

Help dit goede doel een handje.