Campaign Creators Rsc6d7bo0fa Unsplash

Kennissessie Marketing Automation

Project details

💒 Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF

🛠️ Online marketing

💻 In een videocall of op locatie (geen voorkeur).

Organisatie in het kort

We zijn ervan overtuigd dat iedereen die zijn kennis kan benutten, betekenisvol is in Nederland. Dáárom maken we ons daar sterk voor.

  • Educatie
  • Welzijn
  • Diversiteit en inclusiviteit

Profiel vrijwilliger

Een Marketing Automation-specialist met aantoonbare ervaring binnen dit vakgebied. In staat zijn of haar kennis over te brengen in een workshop of presentatievorm. Pre: ervaring met het faciliteren van workshops en/of presenteren voor groepen.

Beschikbaarheid

2 tot 4 uur. In een videocall

Start: We plannen, na de match, binnen een maand de eerste afspraak.

Talentvolle vluchtelingen hebben zonder advies, begeleiding en financiële steun vaak geen mogelijkheid om zichzelf verder te ontwikkelen en succesvol te integreren op de Nederlandse arbeidsmarkt.
Geschreven door Alex Hoogendoorn van Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF

Project­omschrijving

Ons huidige kennisniveau.

We werken nu met Campaign Monitor voor het verzenden van nieuwsbrieven, maar nog (vrijwel) geen marketing automation. Onze interne kennis binnen het UAF ligt op dit moment bij 1 persoon. Het is van belang om meer mensen hierover te vertellen (hoofd C&F, hoofd ICT, C&F-collega's), omdat zij in de toekomst ook met deze tool gaan werken (of het nu beheer is bij ICT of campagnes maken door een communicatiespecialist). De aanvraag is dus niet alleen voor kennis, maar ook advies wb selectie van een geschikte tool.

De inhoud van de sessie.

  • Wat is Marketing Automation en welke mogelijkheden zijn er?
  • Wat zijn de voor- en nadelen?
  • Waar moet ik rekening mee houden?
  • Voorbeelden van goede Marketing Automation. (bijvoorbeeld binnen de goede doelen sector)
  • Hoe start ik als organisatie met Marketing Automation? (Tips, tricks en hints)
  • Iemand die ons daarna kan helpen (adviseren) in onze zoektocht naar een geschikte tool voor het UAF.

Wat extra van waarde zou zijn.

  • Ik zou het fijn vinden om achteraf nog 30 minuten 1-op-1 te zitten voor eventuele vragen of opstarthulp.

Waarom is het van waarde?

Via marketing automation kunnen we onze donateurs en andere doelgroepen écht centraal stellen. Dan voegen we daad bij het woord (aka onze strategie). Hoewel het een massa-aanpak is, kunnen we met automation beter inspelen op de fase waarin een donateur of geïnteresseerde zich bevindt en relevantere content bieden.

Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF
Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF
Newtonlaan 71
3584 BP utrecht
Stichting Vluchteling-studenten UAF
Alex Hoogendoorn
Alex HoogendoornFondsenwerver particuliere markt

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Talentvolle vluchtelingen hebben zonder advies, begeleiding en financiële steun vaak geen mogelijkheid om zichzelf verder te ontwikkelen en succesvol te integreren op de Nederlandse arbeidsmarkt. Het UAF zet zich hiervoor in.

Waar ze trots op zijn

  • Jaarlijks helpen we bijna 4000 gevluchte studenten en professionals hun talent te ontwikkelen in Nederland
  • We werken hierbij actief samen met bedrijven, hoger onderwijsinstellingen en gemeenten
  • Zo ontwikkelen we samen leer&werk-trajecten die uitzicht bieden op een duurzame plek op de arbeidsmarkt. Een win-win-situatie voor vluchteling én samenleving!
  • Meer dan 400 vrijwilligers begeleiden, als aanvulling op het UAF, gevluchte studenten en professionals via ons mentoringprogramma.

Professionals over Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF

Evelyne 👐 Kennissessie Marketing Automation

Evelyne
De samenwerking met het UAF verliep supervlot. Het is een enthousiaste groep mensen die bereid zijn om in te zetten op groei en innovatie. Fijn om te zien dat Marketing Automation ook leeft onder stichtingen \/ goede doelen. Het UAF was zeer betrokken bij het project en leverde zelf input en ideeën aan. Dit zorgde voor een goede interactie en verloop van het verhaal. Helemaal top! :-)

Rui 👐 Studenten wervingscampagne

Rui
Het was een ontzettend leuke samenwerking. Alex heeft een super goede briefing geleverd en schakelde snel. De presentaties waren heel leuk, het barst van de positieve energie bij het UAF. Iedereen denkt mee en er ontstaan spontaan allemaal nieuwe ideeën. Ze hebben ook een fotografe ingeschakeld die de campagne shoots gaat doen, waardoor het project naar een nog hoger niveau getild gaat worden. Al met al ontzettend leuk om te doen en volgens mij gaat er een mooie campagne komen!

Daniel 👐 Workshop communicatie trends

Daniel
Ik heb de samenwerking met UAF als zeer positief ervaren. De ruim 2 uur durende innovatieworkshop was erg interactief (ondanks dat het online was). Erg leuk, de energie en betrokkenheid tijdens de sessie, en de enthousiaste reacties achteraf. We gaan elkaar zeker nog eens spreken!