
Social Media Strategie
Project details
💒 Stichting Ushersyndroom
🛠️ Social Media
⏱️ 4-16 uur in totaal
🗓️ Verspreid over 3-5 weken
💻 Op locatie en/of vanaf huis
Organisatie in het kort
Ushersyndroom is een zeldzame ziekte waardoor je doof en blind wordt. Onze stichting heeft de missie: “In 2025 is Ushersyndroom behandelbaar”
- Wetenschap en onderzoek
- Welzijn
- Innovatie
Profiel vrijwilliger
Een strategische geest die ons kan helpen met onze Social Media strategie.
Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Help jij ons met een strategie zodat we meer donaties kunnen binnenhalen om onderzoek naar een effectieve behandeling voor Ushers te kunnen blijven stimuleren?
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
We hebben veel relevante informatie en actualiteiten te delen met onze doelgroep (patient, achterban en donateur). Het ontbreekt ons een beetje aan strategisch inzicht hoe en wanneer de informatie op Social Media te plaatsen en willen een autonome donatie stroom op gang te brengen. Een goede strategie om onze posts voor iedereen interessant te houden is erg welkom!
Wat hebben we nodig?
- Een strategie-document met thema’s als kanalen, boodschap, content types, doelgroepen, content kalender.
- Hulp met het formuleren van onze doelen, target audiences en kanalen prioritisatie.
- Een startplan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer van onze strategie.
- Goed om te weten: het uitwerken van designs en/of posts zit niet bij deze opdracht.
Wat hebben we al?
- De doelgroep(en) die we willen bereiken.
- Missie en visie document.
- Onze huidige Social Media kanalen.


Pasteurstraat 39
2316 BS Leiden
Stichting Ushersyndroom

Wie ga jij helpen?
Wat doen ze
Ushersyndroom is een zeldzame erfelijke aandoening waarbij kinderen doof of slechthorend geboren worden en naast nachtblindheid ook een progressief verlies van zicht ervaren. Uiteindelijk worden mensen met Ushersyndroom doof én blind.
Behandeling van het Ushersyndroom is nog steeds niet mogelijk. Stichting Ushersyndroom heeft als missie: “In 2025 is Ushersyndroom behandelbaar”.
Waar ze trots op zijn
- Mensen met Ushersyndroom participeren zelf binnen de stichting. Zij hebben ieder hun eigen verhaal en nemen de regie over hun eigen leven en de zorg die ze nodig hebben.
- De ontwikkeling van het Kennisportaal is wereldwijd uniek te noemen
- 'Ushers' zijn ontzettend gedreven in hun ambities
- We ontwierpen zelf USHIE, onze mascotte
- We hebben in 5 jaar tijd al heel veel media optredens gehad: interviews, documentaires, boeken, optredens.
- En al 3 grote onderzoeksprojecten gefinancierd