Communicatie - Vrijwilliger(Tijdelijk)
f270a704-d86b-4cc4-81ee-a9ba2914a2d3 (1)

Communicatie strategie sessies

Project details

💒 Stichting Partin

🛠️ Communicatie

⏱️ 6-10 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 3-6 weken

💻 Enkel vanuit huis

Organisatie in het kort

Samen kunnen we meer, samen doen we meer! Partin ondersteunt als branchevereniging kleine goede doelen, werkzaam binnen ontwikkelingssamenwerking, met kennisdeling en lobby- en netwerkgelegenheden.

  • Ontwikkelingshulp

Profiel vrijwilliger

Een strateeg of communicatie specialist, die als facilitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) communicatie thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als communicatiedoelstellingen, content, doelgroepen, boodschap, etc.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Met een duidelijke communicatierichtlijn kunnen we meer kleine goede doelen ondersteunen in hun werk voor een mooiere wereld.
Erik Boerrigter
Geschreven door Erik Boerrigter van Stichting Partin

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Na 12,5 jaar bestaan zijn onze communicatie-uitingen divers en diffuus. Hier willen we wat meer lijn in brengen. Wij hebben vorig jaar een meerjarenbeleidsplan geschreven met als belangrijkste punten dat we meer een vereniging "voor en door de leden" willen worden. En dat we meer willen redeneren vanuit de toegevoegde waarde van Partin. Dit beleidsplan willen we graag omzetten in communicatiebeleid, zowel vorm als boodschap. Ben jij de verfrissende blik die met ons kan meesparren hoe we dat het beste kunnen doen?

Wat hebben we nodig?

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: communicatiedoelstellingen, boodschap en doelgroepen.
  • Een startplan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer.
  • Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.

Wat hebben we al?

  • Huisstijl, websites, social media kanalen, folder, nieuwsbrief, beleidsplan oude en nieuwe stijl, jaarverslagen
  • Primaire doelgroep (leden en potentiële leden) maar ook secundaire doelgroep (potentiële sponsoren)
  • Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
  • Initiële Value Proposition Design per doelgroep
Stichting Partin
Stichting Partin

De missie van Stichting Partin.

🌏Ontwikkelingshulp
🌿 Groeiende fase
📍Amersfoort

Samen kunnen en doen we meer. Partin geeft, als overkoepelende brancheorganisatie, particuliere initiatieven een stem bij discussies over internationale samenwerking en behartigt daarbij de belangen voor de achterban. Wij vinden dat ook de stem van de kleine organisaties moeten meewegen bij besluitvorming over ontwikkelingssamenwerking. Wij zorgen daarnaast ervoor dat de goede doelen worden samengebracht en verenigt, waardoor de relevantie, kwaliteit, kracht en draagvlak binnen de samenleving zichtbaar en erkend wordt. We bieden ook informatie, kennis en advies aan.

Lees meer