ebc9e403-8f33-4070-b4d7-8727257e405e

Creatief campagne concept

Organisatie in het kort

Stichting Nederlands Migratie Instituut

Met hulp van NMI kunnen velen terugkeren naar hum lang van oorsprong, met name Turkije, Suriname, Marokko, Balkan.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Welzijn
💛 Mensenrechten

Project details

⏱️

8-16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 2-4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.
📍

Op locatie en/of vanuit huis

🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Met een pakkende campagne kunnen we iedere belanghebbende informeren en onze cliënten op termijn aan het advies en de begeleiding van anderen te kunnen overlaten.

Henk Kok

Henk Kok

Stichting Nederlands Migratie Instituut

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Wij helpen mensen die zelf graag terug willen naar hun land van oorsprong met het voorbereiden van hun remigratie. Onze organisatie gaat eind 2024 sluiten, waardoor we onze kennis over het migratieproces willen delen, zodat onze cliënten toch geholpen kunnen worden. Om dit aan te kondigen willen we een grote campagne lanceren om onze doelgroepen te informeren over onze sluiting. Wij hebben al diverse elementen in beeld, hebben die ook al deels voorbereid, maar wij missen de overkoepeling in een pakkend concept. We hebben al verschillende activiteiten als idee: netwerkbijeenkomst, workshops, toegang tot ons kennisportaal. Teven willen we actief zijn op LinkedIn en verwijzen op onze website.

Hier zijn we naar op zoek

  • Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
  • Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl.
  • Goed om te weten: het monitoren van de campagne is niet nodig.
  • Graag ook advies hoe we dit ook media aandacht kunnen geven.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.

  • Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven of designen en conceptueel denken.
  • Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
  • Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.
🌕 Creative Concepting
✍️ Copywriting
📢 Campagnes

Dit hebben we al in huis

  • Doel van de campagne.
  • Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
  • Doelgroepomschrijving voor de campagne.

Stichting Nederlands Migratie Instituut
Stichting Nederlands Migratie Instituut

De missie van Stichting Nederlands Migratie Instituut.

🙂Welzijn
💒 Gevestigde organisatie
📍Utrecht

Het Nederlands Migratie Instituut (NMI) geeft gespecialiseerd advies aan migranten en vluchtelingen die graag willen terugkeren naar hun land van herkomst, op basis van de Remigratiewet of anderszins.

Lees meer