
Strategisch Communicatie advies
Organisatie in het kort

SMD brengt jonge mensen door educatie in contact met de natuur. Hierdoor leren zij hoe ze kunnen bijdragen aan een groene, duurzame en gezonde samenleving.
Lees meerImpact thema’s
Project details
4-8 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Op locatie en/of vanuit huis
We kunnen direct starten
Met jouw communicatieadvies zetten wij onze stichting beter op de kaart en bereiken wij een nog grotere doelgroep. Zo krijgen we meer kinderen naar de natuur!

Madelon van Rijn
Stichting milieu dichterbij
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Wij zijn als stichting bezig een vernieuwde koers te varen. Duidelijke missie en visie hebben wij op papier. Nu is het tijd voor de volgende stap: een communicatie plan. De tijd van "losse flodders" is echt voorbij. We willen dit belangrijke onderdeel nu professioneler aanpakken. Dus ben jij die communicatie topper die ons kan helpen? Neem dan contact met ons op.
Hier zijn we naar op zoek
- Een beoordeling van onze huidige communicatie-activiteiten.
- 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: communicatiedoelstellingen, boodschap, Tone of Voice, doelgroep, kanalen, etc.
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een ervaren communicatie specialist of adviseur, die als facilitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) communicatie thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, content, doelgroepen, boodschap, kanalen, etc.
Dit hebben we al in huis
- Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
- Een idee van de boodschap die we graag willen overbrengen.
- Een idee van de doelgroepen die we willen bereiken.
- Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.


De missie van Stichting milieu dichterbij.
SMD geeft jonge mensen kennis over natuur, duurzaamheid en gezond leven.
We dragen kennis over op een ervaringsgerichte manier (hoofd, hart en handen).
Na een les hebben jonge mensen (de nieuwe generatie) inzicht in wat ze zelf kunnen doen om bij te dragen aan een groene, duurzame, gezonde samenleving.
Mission statement : Duurzaam voor jongeren