59ebb31e-a658-49e2-bb09-e2e7f22a7d4d
🌱 Ik wil helpen

Campagne plan

Project details

💒 Stichting Lentekind

🛠️ Communicatie

⏱️ 8-16 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 3-5 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

Lentekind ondersteunt de ontwikkeling van elk kind en jongvolwassene, in eigen tempo, via professionaliteit met passie en plezier.

  • Kind en gezin
  • Welzijn
  • Gezondheid en ziektebestrijding

Profiel vrijwilliger

Een strateeg of marketeer die kan helpen bij het (verder) ontwikkelen van een nieuwe campagne. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc. Pre: iemand met ervaring met campagnes in de zorg

🌱 Ik wil helpen
Wij zoeken jouw kennis om creatief onder de aandacht te brengen wat een nieuw en fris gebouw kan doen voor toekomstige cliëntjes en hun ouders.
Geschreven door Stella van Heusden van Stichting Lentekind

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Op 12 april trekken wij in een ons prachtig verbouwde pand. Wij willen de nieuwe faciliteiten onder de aandacht brengen aan verwijzers en ouders van toekomstige cliënten, maar vanwege corona kunnen wij nu geen spetterende opening organiseren! Help jij ons met een campagne waarin ons pand centraal staat om onze naamsbekendheid te vergroten? We zoeken structuur en kaders in de communicatie van deze campagne, vragen die bijvoorbeeld opkomen zijn: welke boodschap brengen we over, welke kanalen bereiken we en wanneer.

Wat hebben we nodig?

  • Een objectieve beoordeling van de nieuwe (campagne) plannen, beschikbare middelen en budget.
  • Strategisch overleg over communicatie-gerelateerde zaken, zoals doelstellingen, activiteiten, kanalen, doelgroepen en toekomstplannen.
  • Een startplan met aanbevelingen en concrete next steps voor de uitvoer van deze strategie.
  • Een communicatieplan met daarin strategische uitgangspunten voor bijvoorbeeld de positionering, doelgroep, boodschap, geprioriteerde kanalen, etc.

Wat hebben we al?

  • Missie en visie.
  • Het programma en de inhoudelijke pijlers van de campagne.
  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Ideeën over de doelgroep.
  • Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren, lettertypes).
Stella van Heusden
Stella van Heusden
Stichting Lentekind
Beneluxlaan 16
4334 GJ Middelburg
Stichting Lentekind
Stella van Heusden
Stella van Heusden

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Bij Lentekind willen we dat alle kinderen tot bloei komen, zowel ernstig meervoudig beperkte kinderen als kinderen met een ontwikkelingsachterstand, een verstandelijke beperking en/of een autisme spectrum stoornis. Dat doen we door dagbehandeling gespecialiseerd in ontwikkeling en beweging. Wij bieden ook gezinsbegeleiding, logeerweekenden voor EMB kinderen en dagbesteding voor jongvolwassenen.

Waar ze trots op zijn

  • Lentekind is ontstaan vanuit een ouderinitiatief met 2 kinderen in 2011 nu gegroeid naar 50 kinderen en jongvolwassenen.
  • Lentekind kijkt samen met de ouders en familie naar de optimale ontwikkeling van het kind.
  • We hebben meer dan 50 jonge hoogopgeleide SKJ geregistreerde medewerkers en 30 enthousiaste vrijwilligers.
  • Ons nieuwe pand biedt alle mogelijkheden voor beweging en ontwikkeling in een veilige omgeving.
  • Ons logo is geinspireerd op Henri Matisse, die met zijn handicap zijn beroemdste kunstwerken heeft gemaakt.