Welfact P953wbrpzj0 Unsplash

Campagne voor Climate Songfestival

Organisatie in het kort

Stichting Groen!

Wij vinden het de hoogste tijd om het geluid van jongeren mee te nemen in de klimaataanpak. En wat is dan een beter middel dan met muziek!

Lees meer

Impact thema’s

💛 Duurzaamheid, natuur en milieu
💛 Kunst en cultuur
💛 Educatie

Project details

⏱️

8-16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 2-4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
🚀

We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

apostrophe-beginning

Met jouw beste ideeën mengen jongeren zich eindelijk in de gesprekken over klimaat door muziek. Muziek verbindt, mobiliseert en dringt door!

Joost Vosmer

Joost Vosmer

Stichting Groen!

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Er is volop discussie in de samenleving over klimaat en duurzaamheid. Overheden werken hard aan plannen om te verduurzamen, en spreken daarover met burgers en organisaties. Maar de belangrijkste stakeholder – de generatie van morgen – wordt daar nog onvoldoende bij betrokken. Terwijl de beleidskeuzes die we nú maken in grote mate bepalend zijn voor hoe de wereld er over 50 jaar uitziet. Met jouw concept maken we hier verandering in. We willen middelbare scholen in Utrecht werven om mee te doen met ons muziekproject: Climate Songfets - Se Stem van Utrecht. Hier krijgen ze een lespakket om een klimaatsong te schrijven. Voor de gemeenteraadsverkiezingen willen we 26 klimaatsongs van jongeren met hun boodschap over klimaat & duurzaamheid in alle 26 Utrechtse gemeenten laten zien.

Hier zijn we naar op zoek

  • Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
  • Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl.

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.

  • Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven en conceptueel denken.
  • Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
  • Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.
🌕 Creative Concepting
✍️ Copywriting
📢 Campagnes

Dit hebben we al in huis

  • Doel van de campagne.
  • Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
  • Budgettering.
  • Doelgroepomschrijving voor de campagne.
  • Good to know: we starten in het nieuwe schooljaar (1 september) en pakken een extra momentje op de Dag van de Duurzaamheid (8 oktober).

Stichting Groen!
Stichting Groen!

De missie van Stichting Groen!.

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
🌿 Groeiende fase
📍MAARSSEN

Jongeren betrekken bij duurzaamheid. Door activiteiten op te zetten voor-en-door jongeren. Dat is ons doel!

We organiseren workshops, fieldtrips en challenges die aansluiten op de ontwikkelingsdoelen over klimaat, zoals:

Betaalbare, duurzame energie (SDG7), Duurzame steden (SDG11), Verantwoorde consumptie en productie (SDG12), Klimaatactie (SDG13) en Partnerschap om doelen te bereiken (SDG17)

Lees meer