Campagne voor Climate Songfestival
Organisatie in het kort
Wij vinden het de hoogste tijd om het geluid van jongeren mee te nemen in de klimaataanpak. En wat is dan een beter middel dan met muziek!
Lees meerImpact thema’s
Project details
8-16 uur in totaal
Verspreid over 2-4 weken
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Met jouw beste ideeën mengen jongeren zich eindelijk in de gesprekken over klimaat door muziek. Muziek verbindt, mobiliseert en dringt door!
Joost Vosmer
Stichting Groen!
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Er is volop discussie in de samenleving over klimaat en duurzaamheid. Overheden werken hard aan plannen om te verduurzamen, en spreken daarover met burgers en organisaties. Maar de belangrijkste stakeholder – de generatie van morgen – wordt daar nog onvoldoende bij betrokken. Terwijl de beleidskeuzes die we nú maken in grote mate bepalend zijn voor hoe de wereld er over 50 jaar uitziet. Met jouw concept maken we hier verandering in. We willen middelbare scholen in Utrecht werven om mee te doen met ons muziekproject: Climate Songfets - Se Stem van Utrecht. Hier krijgen ze een lespakket om een klimaatsong te schrijven. Voor de gemeenteraadsverkiezingen willen we 26 klimaatsongs van jongeren met hun boodschap over klimaat & duurzaamheid in alle 26 Utrechtse gemeenten laten zien.
Hier zijn we naar op zoek
- Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
- Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
- Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.
- Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven en conceptueel denken.
- Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
- Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.
Dit hebben we al in huis
- Doel van de campagne.
- Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
- Budgettering.
- Doelgroepomschrijving voor de campagne.
- Good to know: we starten in het nieuwe schooljaar (1 september) en pakken een extra momentje op de Dag van de Duurzaamheid (8 oktober).
De missie van Stichting Groen!.
Jongeren betrekken bij duurzaamheid. Door activiteiten op te zetten voor-en-door jongeren. Dat is ons doel!
We organiseren workshops, fieldtrips en challenges die aansluiten op de ontwikkelingsdoelen over klimaat, zoals:
Betaalbare, duurzame energie (SDG7), Duurzame steden (SDG11), Verantwoorde consumptie en productie (SDG12), Klimaatactie (SDG13) en Partnerschap om doelen te bereiken (SDG17)