
Strategisch Communicatie advies
Organisatie in het kort

Het inspireren van jongeren bij het maken van toekomstkeuzes door waardevolle ontmoetingen te realiseren met professionals uit de praktijk.
Lees meerImpact thema’s
Project details
4-8 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
We kunnen direct starten
Met jouw hulp kunnen wij onze communicatie verbeteren naar scholengemeenschappen toe, en hiermee meer jongeren helpen om toekomstkeuzes maken waar ze écht achterstaan.

Britt van Gastel
Stichting één uur voor de toekomst
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
We hebben hulp nodig bij het laten aanhaken van (hoge)scholen en de juiste vorm van communicatie naar hen toe. Barst jij van de leuke en goede ideeën m.b.t. de koppeling van onze organisatie aan scholengemeenschappen en de manier van communicatie met deze scholen? Dan kunnen we jouw advies goed gebruiken!
Hier zijn we naar op zoek
- Een beoordeling van onze huidige communicatie-activiteiten naar scholen toe.
- 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: communicatiedoelstellingen, boodschap, Tone of Voice, doelgroep, kanalen, etc.
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een ervaren communicatie specialist of adviseur, die als facilitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) communicatie thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, content, doelgroepen, boodschap, kanalen, etc.
Dit hebben we al in huis
- Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
- Een idee van de boodschap die we graag willen overbrengen.
- Een idee van de doelgroepen die we willen bereiken.
- Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
- We zijn in het bezit van een content kalender voor onze huidige communicatiekanalen + campagnes die we draaien


De missie van Stichting één uur voor de toekomst.
Ken je dat gevoel van blijdschap als je iets doet wat je echt tof vindt? Dát gevoel willen wij jongeren geven als ze zich oriënteren op hun toekomst. Meer dan 60% heeft geen duidelijk toekomstbeeld en krijgt onvoldoende ruimte om dit vanuit intrinsieke motivatie te ontdekken. Wij willen jongeren op verschillende manieren inspireren vanuit het hart te kiezen samen met professionals en bedrijven.
Lees meer