Gabe Pierce Htegtlesczk Unsplash

UX copywriter voor App

Wie kan je helpen?

Liesbeth Verhagen
Liesbeth VerhagenFounder
Pillar
Wibautstraat 67
3555 WE Utrecht
Pillar.family
Pillar

Waar dragen ze aan bij?

Bijdragen aan een gelukkigere, gezondere en meer verbonden samenleving door het vergroten van:
1. (zelf)bewustzijn bij kinderen.
2. het aantal waardevolle contactmomenten met werkelijke aandacht tussen ouders en kinderen.
Want zelfbewustzijn én een harmonieus gezinsleven waarin ruimte is om elkaar werkelijk te zien, zijn wat Pillar betreft de fundamenten voor een gelukkige, gezonde en meer verbonden samenleving. En daar dragen de mensen achter Pillar met veel liefde, inzet en enthousiasme graag aan bij.

  • Kind en gezin
  • Welzijn
  • Gezondheid en ziektebestrijding

Wat voor vrijwilliger zoeken ze?

Een UX copywriter, die heldere copy kan schrijven voor digitale producten als een website of app. Benodigd: heeft ervaring met het schrijven van micro copy (buttons, menu headers, 404-meldingen, pop-ups, instructies en pagina titels)

Beschikbaarheid

Vanaf de start: 10 tot 30 uur, binnen 2 - 4 weken. Op locatie en/of vanaf huis..

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Krachtige, pakkende teksten zijn van onschatbare waarde voor de creatie van een app die mensen ook daadwerkelijk gaan gebruiken. Ontwerp samen met ons een te gekke gebruikservaring voor ouders en hun kinderen, zodat zij gemotiveerd zijn om heel regelmatig met de activiteiten uit de app aan de slag te gaan.
Geschreven door Liesbeth Verhagen van Pillar

Project­omschrijving

Wat hebben ze nodig?

Wat hebben ze al?

Goed om te weten.

Ik heb een partij gevonden die een app voor mij gaat ontwikkelen, het technische gedeelte. Daarnaast is er vanuit De Nieuwe Gevers een UX-er aangehaakt bij de ontwikkeling van de app. Maar een succesvolle app kan niet zonder goede teksten en passend taalgebruik, dus ik zoek hulp bij UX copywriting.

Waarom is dit project van waarde?

Aansprekende teksten zijn key om gezinnen de app ook daadwerkelijk te laten gebruiken. Met jouw kennis en ervaring over UX copywriting help je mee de impactmissie van Pillar te bereiken: bijdragen aan een gezondere, gelukkigere en meer verbonden samenleving door kinderen van jongsaf aan te laten groeien in zelfbewustzijn en gezinnen te ondersteunen in liefdevol en harmonieus samenleven .

Pillar
Pillar
Wibautstraat 67
3555 WE Utrecht
Pillar.family
Liesbeth Verhagen
Liesbeth VerhagenFounder

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Pillar Biedt ouders een steuntje in de rug door een praktische, inspirerende digitale activiteitentool voor gezinnen te ontwikkelen. De activiteiten zijn kort maar krachtig en gericht op:
1. (zelf)bewustzijnsontwikkeling bij kinderen
2. het vergroten van het aantal waardevolle contactmomenten tussen ouders en kinderen met gerichte, werkelijke aandacht voor elkaar.
De activiteiten zijn veelal gebaseerd op methoden waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat ze een positieve bijdrage leveren aan het welzijn van mensen en ze worden plug&play aangeboden aan gezinnen.

Waar ze trots op zijn

  • Bijna 200 gezinnen die tijdens twee pilotrondes hebben kennisgemaakt met de activiteiten van Pillar.
  • De enthousiaste reacties van deze deelnemende gezinnen en al het moois wat de activiteiten de ouders en kinderen heeft gebracht.
  • Alle enthousiaste professionals die aanhaken, omdat zij de toegevoegde waarde zien van het concept en geloven dat het een positieve impact op de samenleving gaat hebben.

Deel dit project in jouw netwerk

Help ons een professional te vinden voor Pillar
Deel op Linkedin