22bb73f9-0d3d-4f79-be23-6e787a1b7a79

Marketingplan

"Wat is een mooi product waard als de markt niet weet dat het bestaat?" Op deze vraag kun jij met jouw strategische marketingskills gaan helpen. Met een goed geformuleerd plan kan dit product een succes worden.

Pillar

Pillar

Pillar biedt ouders een steuntje in de rug door een praktische, inspirerende digitale activiteitentool voor gezinnen te ontwikkelen. De activiteiten zijn kort maar krachtig en gericht op: 1. (zelf)bewustzijnsontwikkeling bij kinderen 2. het vergroten van het aantal waardevolle contactmomenten tussen ouders en kinderen met gerichte, werkelijke aandacht voor elkaar. Want zelfbewustzijn én een harmonieus gezinsleven waarin ruimte is om elkaar werkelijk te zien, zijn wat ons betreft de fundamenten voor een gelukkige, gezonde en meer verbonden samenleving. En daar dragen de mensen achter Pillar met veel liefde, inzet en enthousiasme graag aan bij. De activiteiten zijn veelal gebaseerd op methoden waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat ze een positieve bijdrage leveren aan het welzijn van mensen en ze worden plug&play aangeboden aan gezinnen.

Help Pillar

Marketingplan

Uren

8 tot 16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 5 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Met jouw marketing ervaring help je ons om een marketingplan op te stellen voor de launch van het eerste Pillar-product. Want wat is een mooi product waard als de markt niet weet dat het bestaat?

Liesbeth Verhagen

Door Liesbeth Verhagen

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 22 september 2020

Waarom we jou nodig hebben

Pillar is een start-up die naar verwachting begin 2021 haar eerste vermarktbare product beschikbaar heeft. Eerste gebruikers willen we aan ons binden via een crowdfundingcampagne op basis van voorverkoop. Deze campagne gaat begin oktober live. Maar na deze eerste klanten willen we natuurlijk doorgroeien naar meer gebruikers, want hoe meer gebruikers, hoe groter de impact die we kunnen maken in gezinnen en in de wereld!

Wat ga je doen?

  • Een objectieve beoordeling van de nieuwe plannen.
  • Strategisch overleg/sparren over zaken als doelstellingen, activiteiten, kanalen, doelgroepen en toekomstplannen.
  • Een marketingplan met daarin strategische uitgangspunten voor bijvoorbeeld de positionering, doelgroep, boodschap, geprioriteerde kanalen, etc.
  • Een startplan met aanbevelingen en concrete next steps voor de uitvoer van deze strategie.

Wat we al hebben

  • Missie en visie
  • Het programma en de pijlers van de propositie.
  • Interne contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Ideeën over de doelgroep.
  • Huisstijl document (logo, kleuren, lettertypes)

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🧭 Communicatie strategie
🎯 Business Strategy

Een strateeg of marketeer die een marketingplan kan ontwikkelen voor een nieuwe propositie/doelgroep. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.

Liesbeth Verhagen

Help Liesbeth de Communicatie strategie te verbeteren

Liesbeth is jouw contactpersoon voor dit project

Help Pillar

Marketingplan

Uren

8 tot 16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 5 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
Pillar
Pillar

De missie van Pillar.

👪Kind en gezin
🌱 Start-up fase
📍Utrecht

Pillar biedt ouders een steuntje in de rug door een praktische, inspirerende digitale activiteitentool voor gezinnen te ontwikkelen. De activiteiten zijn kort maar krachtig en gericht op:
1. (zelf)bewustzijnsontwikkeling bij kinderen
2. het vergroten van het aantal waardevolle contactmomenten tussen ouders en kinderen met gerichte, werkelijke aandacht voor elkaar.
Want zelfbewustzijn én een harmonieus gezinsleven waarin ruimte is om elkaar werkelijk te zien, zijn wat ons betreft de fundamenten voor een gelukkige, gezonde en meer verbonden samenleving. En daar dragen de mensen achter Pillar met veel liefde, inzet en enthousiasme graag aan bij. De activiteiten zijn veelal gebaseerd op methoden waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat ze een positieve bijdrage leveren aan het welzijn van mensen en ze worden plug&play aangeboden aan gezinnen.

Lees meer

Professionals over Pillar

Robin 👐 Website design + Wordpress inrichten

💛
rating-stars

"Samenwerking was prettig :) Pillar had voldoende wireframes en designs om mee aan de slag te gaan."

Robin

Linda 👐 Logo + Huisstijl

💛
rating-stars

"Erg leuk om aan het begin te staan van de ontwikkeling van het merk, de merknaam, de visuele uitstraling, strategie, etcetera. En geeft een goed gevoel iemand zo van dienst te zijn :)"

Linda

Jerina 👐 UX/UI design voor MVP

💛
rating-stars

"Ik heb met Liesbeth heel aangenaam kunnen samenwerken. Het was fijn te merken dat ze echt veel aan de samenwerking had."

Jerina

Isa 👐 UX copywriter voor app

💛
rating-stars

"De samenwerking met Liesbeth van Pillar was ontspannen en doelgericht. Liesbeth heeft mij een duidelijke briefing gegeven en kwam steeds (voor de voortgang) tijdig met goede feedback waar ik mee verder kon. Het werd mij al snel duidelijk dat Pillar uit een integere en idealistische koker komt. Liesbeth is daarnaast ook professioneel; ze communiceert helder, is realistisch en spreekt waardering uit. Schrijven voor zo'n goed doel, in zo'n prettige samenwerking, was dan ook mooi om te doen!"

Isa