Klara Kulikova Tcuff24fumy Unsplash

Strategisch advies over Marketing

Organisatie in het kort

Pijnstichting Nederland

Een op de 3 tot 5 mensen heeft chronische pijn, de oorzaak daarvan is vaak moeilijk te bepalen. Ook de behandeling ervan is lastig. Wij doen onderzoek om meer inzichten te krijgen in chronische pijn en zo andere behandelingen mogelijk te maken.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Wetenschap en onderzoek
💛 Gezondheid en ziektebestrijding
💛 Welzijn

Project details

⏱️

6-10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Met een sterke boodschap kunnen wij funding ophalen en urgentie creëren voor chronische pijn, waardoor we ons belangrijke onderzoek kunnen uitvoeren. Jouw hulp draagt bij aan een betere behandeling voor chronische pijn.

Henk van der Veen

Henk van der Veen

Pijnstichting Nederland

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

In Nederland zijn er meer dan 3,2 miljoen mensen met pijnklachten. Wij hebben een onderzoek opgezet over chronische pijn, dat al op de plank klaar ligt en universitair uitgevoerd kan worden. Dat geeft onderbouwing voor behandeling over chronische pijn, die er in potentie al 40 jaar is en niet wordt toegepast. Om het onderzoek uit te laten voeren, willen wij fondsen werven en de urgentie van dit probleem meer zichtbaarheid geven in Nederland. We willen vermogensfondsen, gericht op gezondheid, welzijn en/of medisch onderzoek en particuliere donateurs, aanspreken, maar weten niet hoe we onze boodschap en positionering daarop inrichten. Graag willen we met jou sparren over hoe we het beste deze doelgroep kunnen benaderen en welke tactieken daarbij passen.

Hier zijn we naar op zoek

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, positionering, missie & identiteit en doelgroepen.
  • Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.

  • Je bent een facilitator of sparringpartner die samen met ons dieper in de wereld van strategische marketing duikt.
  • We gaan graag om tafel met iemand die bekend is met zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
  • Met jouw expertise kan je ons helpen de marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
🧭 Communicatie strategie

Dit hebben we al in huis

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • De marketing doelen/challenges die we hebben.
  • Missie en visie.

Pijnstichting Nederland
Pijnstichting Nederland

De missie van Pijnstichting Nederland.

🧬Wetenschap en onderzoek
📍Heerhugowaard

In Nederland zijn er meer dan 3,2 miljoen mensen met pijnklachten. Chronische pijn wordt gezien als pijn zonder signaalfunctie. Het heeft ernstige psychische, sociale en economische gevolgen: Van 5 miljard gulden per jaar in 1986 betaalt de gemeenschap in 2016 hieraan meer dan 50 miljard euro per jaar. Met ons onderzoeksproject verwachten we aan te tonen dat andere gerichte behandeling ook mogelijk zijn.

Lees meer