
Strategisch advies over Marketing
In Nederland zijn er meer dan 3,2 miljoen mensen met chronische pijnklachten. Daar willen wij met ons onderzoek wat aan doen, maar daarvoor is funding nodig. Help jij ons met een sterke boodschap zodat we urgentie kunnen creëren voor dit onderzoek.

Pijnstichting Nederland
In Nederland zijn er meer dan 3,2 miljoen mensen met pijnklachten. Chronische pijn wordt gezien als pijn zonder signaalfunctie. Het heeft ernstige psychische, sociale en economische gevolgen: Van 5 miljard gulden per jaar in 1986 betaalt de gemeenschap in 2016 hieraan meer dan 50 miljard euro per jaar. Met ons onderzoeksproject verwachten we aan te tonen dat andere gerichte behandeling ook mogelijk zijn.
Help Pijnstichting Nederland
Strategisch advies over Marketing
Uren
5 tot 8 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken
Met een sterke boodschap kunnen wij funding ophalen en urgentie creëren voor chronische pijn, waardoor we ons belangrijke onderzoek kunnen uitvoeren. Jouw hulp draagt bij aan een betere behandeling voor chronische pijn.

Door Henk van der Veen
Anders
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 22 september 2022
Waarom we jou nodig hebben
In Nederland zijn er meer dan 3,2 miljoen mensen met pijnklachten. Wij hebben een onderzoek opgezet over chronische pijn, dat al op de plank klaar ligt en universitair uitgevoerd kan worden. Dat geeft onderbouwing voor behandeling over chronische pijn, die er in potentie al 40 jaar is en niet wordt toegepast. Om het onderzoek uit te laten voeren, willen wij fondsen werven en de urgentie van dit probleem meer zichtbaarheid geven in Nederland. We willen vermogensfondsen, gericht op gezondheid, welzijn en/of medisch onderzoek en particuliere donateurs, aanspreken, maar weten niet hoe we onze boodschap en positionering daarop inrichten. Graag willen we met jou sparren over hoe we het beste deze doelgroep kunnen benaderen en welke tactieken daarbij passen.
Wat ga je doen?
- Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
- 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, positionering, missie & identiteit en doelgroepen.
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
Wat we al hebben
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
- De marketing doelen/challenges die we hebben.
- Missie en visie.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.
- Je helpt ons graag met onze marketingdoelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
- Met jouw expertise help je ons onze marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.

Help Henk de Communicatie strategie te verbeteren
Henk is jouw contactpersoon voor dit project
Help Pijnstichting Nederland
Strategisch advies over Marketing
Uren
5 tot 8 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken


De missie van Pijnstichting Nederland.
In Nederland zijn er meer dan 3,2 miljoen mensen met pijnklachten. Chronische pijn wordt gezien als pijn zonder signaalfunctie. Het heeft ernstige psychische, sociale en economische gevolgen: Van 5 miljard gulden per jaar in 1986 betaalt de gemeenschap in 2016 hieraan meer dan 50 miljard euro per jaar. Met ons onderzoeksproject verwachten we aan te tonen dat andere gerichte behandeling ook mogelijk zijn.
Lees meer