2018 06 17 Obam Capture 0657 1.5Af0b5873b55

Brainstormsessie - Feestdagen campagne

Wie kan je helpen?

 Siobhan  de Haas
Siobhan de Haas Projectmanager Digital Marketing
Orange Babies
Czaar Peterstraat 155
1018 PH Amsterdam
orangebabies.nl
Orange Babies

Waar dragen ze aan bij?

Om de gebieden waar wij actief zijn, trekken we een zogenaamde oranje cirkel, waarbinnen de 3 gekozen doelgroepen (moeders, kinderen, adolescenten) bediend worden met een holistische benadering. Met deze aanpak dragen we bij aan het terugdringen van de hiv-epidemie.

  • Ontwikkelingshulp
  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Kind en gezin

Wie zoeken ze?

Een creatieve geest die divergerend mee kan denken (frisse en nieuwe invalshoeken). Benodigd: heeft ervaring met het faciliteren van creatieve workshops. Kent workshop methodieken die geschikt zijn voor ideeën creatie.

Beschikbaarheid

Één dagdeel 1-4 uur. Op locatie. In de ochtend, middag of avond.

Help ons met brainstormen over een originele feestdagen campagne, waarmee we de funding voor Orange Babies kunnen vergroten. Dit zorgt er voor dat er meer impact gemaakt kan worden omtrent de hiv-problematiek in Afrika.

Project­omschrijving

Waar we over willen brainstormen. 

Het bedenken van een originele feestdagen campagne met als primaire doel; extra funding. Onze laatste twee campagnes zijn te snel en te kort door de bocht opgezet. Het ontbreekt ons aan creativiteit om wat anders te bedenken dan de standaard ‘doneer een kerstdiner’ of deze op een betere manier uit te werken.

Doel van de sessie. 

Op welke manier kunnen we met beperkte resources een originele feestdagen campagne draaien waarmee we ten eerste onze eigen achterban kunnen activeren een donatie te doen. Campagne wordt uitgezet bij donateurs, partners en sponsoren (aantal databases van hen zijn ook te bereiken) social media volgers en eventueel via onze ambassadeurs, afhankelijk van de inhoud.

Wanneer is het voor ons een succes?

Als we een toffe campagne hebben bedacht waarmee we opvallen tussen de wir war aan acties tijdens de feestdagen. De boodschap is belangrijk, maar ook wat we dan voor materialen inzetten per kanaal en per specifieke doelgroep.

Goed om te weten. 

Er is een eigen mailing database, een zakelijk netwerk en partners waarvan we ook de achterban kunnen bereiken met de actie d.m.v. een mailing. Eventueel de mogelijkheid om via een PR bureau de actie uit te zetten bij lifestyle bladen, afhankelijk van de inhoud.

Orange Babies
Orange Babies
Czaar Peterstraat 155
1018 PH Amsterdam
orangebabies.nl
 Siobhan  de Haas
Siobhan de Haas Projectmanager Digital Marketing

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Orange Babies is een Nederlandse stichting die sinds 1999 streeft naar een hiv-vrije generatie en een samenleving waarin moeders, kinderen en adolescenten - die de gevolgen van de hiv-epidemie aan den lijve ondervinden - een eerlijke kans op een toekomst hebben. Orange Babies initieert en ondersteunt een twintigtal projecten in Namibië, Zambia en Zuid-Afrika in gebieden waar de hiv besmettingsgraad hoog is en strijdt hiermee tegen de gevolgen én oorzaken van de hiv-epidemie.
Ook Orange Babies werkt aan de wereldwijde doelstelling: 0 nieuwe hiv-besmettingen meer in 2030.
Giften van particulieren en bedrijven, via creatieve manieren van fondsenwerving, maken het voor Orange Babies mogelijk om ons doel na te streven.

Waar ze trots op zijn

  • De afgelopen 20 jaar hebben we ervoor gezorgd dat meer dan 500.000 baby’s hiv-vrij zijn geboren
  • Jaarlijks krijgen zo’n 3000 kinderen educatie in onze projecten
  • Tienduizenden mensen zijn door ons getest op hiv
  • We werken elke dag keihard met een klein toegewijd team en weten met weinig resources, grote impact te maken in het leven van de mensen in de projecten

Deel dit project in jouw netwerk

Help ons een professional te vinden voor Orange Babies
Deel op Linkedin