Nederlands Jazz Archief-photo

Strategisch advies over Social Media

Organisatie in het kort

Nederlands Jazz Archief

Zonder het Nederlands Jazz Archief is er in Nederland GEEN plek die zich gestructureerd bezighoudt met het Nederlands Jazz Erfgoed

Lees meer

Impact thema’s

💛 Kunst en cultuur
💛 Wetenschap en onderzoek
💛 Educatie

Project details

⏱️

4-10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.
📍

Op locatie en/of vanuit huis

🚀

Starten binnen één maand

apostrophe-beginning

Dankzij jouw advies over onze Social Media kanalen kunnen we het Nederlandse jazz-erfgoed de bekendheid geven die hét verdient.

jan Brouwer

jan Brouwer

Nederlands Jazz Archief

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

Breng de Nederlandse Jazz tot leven via social media! Het NJA heeft een schat aan informatie, muziek en geschiedenis over de Nederlandse jazzcultuur, en dit is hét moment om dat op een moderne, aantrekkelijke manier met de wereld te delen. De groei van 1000 naar 1500 Vrienden in de afgelopen 7 jaar is al een geweldige prestatie, maar er is nog veel meer mogelijk. Met een gerichte social media-strategie kunnen we dat doel van 2000 Vrienden bereiken! Doe mee, jazz het met ons op, en laten we samen het Nederlandse jazz-erfgoed laten bloeien! 🎶

Hier zijn we naar op zoek

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: content, kanalen, tone of voice en doelgroepen.
  • Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.

Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een strateeg, marketeer of social media specialist die als sparringpartner helpt met een betere social media strategie. Op zoek naar iemand met ervaring met doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.

  • Je hebt ervaring met strategische plannen, inclusief doelstellingen, positionering, doelgroep en kanalen.
  • Jouw inzichten en expertise dragen bij aan een betere online zichtbaarheid.
  • Jij hebt zin om als sparringpartner te helpen met onze social media strategie.
  • is kennis van of liefde voor jazz een vereiste? neehoor, absoluut niet. Maar wellicht helpt het...
🌎 Social Media
🧭 Communicatie strategie

Dit hebben we al in huis

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • De doelgroep(en) die we willen bereiken.
  • Missie en visie.
  • Onze huidige Social Media kanalen.
  • We zijn te bereiken op Facebook, Twitter en Instagram via @hetjazzarchief.

Nederlands Jazz Archief
Nederlands Jazz Archief

De missie van Nederlands Jazz Archief.

🎨Kunst en cultuur
💒 Gevestigde organisatie
📍Amsterdam

Het Nederlands Jazz Archief zet zich in voor behoud, beheer en presentatie van de Nederlandse jazzgeschiedenis: het verbinden van het heden en verleden en het toegankelijk maken van het onvindbare en dat wat bijna is vergeten.

Dat doen we met het blad Jazz Bulletin, de website Jazzhelden.nl, concerten en ons Jazz Archief platenlabel. De collectie van is beschikbaar voor een keur van gebruikers.

Lees meer