
Optimalisatie van contactbeheer in het huidige CRM-systeem

Nederlands Jazz Archief
Het Nederlands Jazz Archief zet zich in voor behoud, beheer en presentatie van de Nederlandse jazzgeschiedenis: het verbinden van het heden en verleden en het toegankelijk maken van het onvindbare en dat wat bijna is vergeten. Dat doen we met het blad Jazz Bulletin, de website Jazzhelden.nl, concerten en ons Jazz Archief platenlabel. De collectie van is beschikbaar voor een keur van gebruikers.
Help Nederlands Jazz Archief
Optimalisatie van contactbeheer in het huidige CRM-systeem
Uren
6 tot 12 uur in totaal
Periode
In 2 tot 4 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
We hebben jouw gestructureerde en geautomatiseerde relatiebeheervaardigheden nodig om ons te helpen bij onze missie: het levend houden van de Nederlandse jazzgeschiedenis.

Door jan Brouwer
Anders
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 23 september 2024
Waarom we jou nodig hebben
Bij het NJA, een knusse organisatie van slechts 2 personen met een totaal van ongeveer 1,2 FTE, laten we ons niet stoppen door tegenslagen. Hoewel we na de bezuinigingen van 2013 niet langer deel uitmaken van de BIS en dit waarschijnlijk ook niet meer zal gebeuren, blijven we trouw aan ons motto: "Alles voor de Jazz". Het gebrek aan subsidie is zeker niet ideaal. Desondanks zijn we nu actiever dan ooit tevoren. Ons jaarlijkse begrotingstekort wordt steeds kleiner, dankzij spontane initiatieven van ons team die er bijna elk jaar in slagen om het te verkleinen. Sinds 2013 richten we ons op het beheren en toegankelijk maken van het jazz-erfgoed, en op het werven van nieuwe Vrienden. Gedurende al die tijd is er echter nooit echt geïnvesteerd in het optimaliseren van onze contactmomenten. We beseffen dat we graag vooruitgang willen boeken in het aantrekken, betrekken en koesteren van zowel nieuwe als bestaande relaties om echte Vrienden van ons instituut te maken.
Wat ga je doen?
- Inzicht in mogelijke verbeteringen van onze bestaande CRM-structuur.
- Advies over hoe we onze systemen kunnen koppelen aan platforms die het beheer van contactstromen eenvoudiger maken.
- Inzicht in hoe we het contactbeheer vanuit Facebook- en Instagram-advertentiecampagnes kunnen optimaliseren.
Wat we al hebben
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is en waarnaar de kennis kan worden overgedragen.
- Intern contactpersoon die de nodige informatie deelt om het CRM op te kunnen zetten.
- Een idee over de belangrijke (funnel) stappen met de doelgroep.
- Algemene kennis over het doel van een CRM.
- Ons CRM is operationeel sinds de zomer van
- Het is speciaal gemaakt om onze vriendenadministratie efficiënt bij te houden.
- We gebruiken het om vrienden eenvoudig betaalverzoeken te sturen.
- Het wordt beheerd door een externe specialist.
- Het is naadloos geïntegreerd met onze WOO-commerce webshop.
- Ook is het direct verbonden met Mailchimp voor optimale communicatie.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een marketeer of business developer die kan ondersteunen bij het kiezen en trainen van een CRM Systeem.

Help jan de CRM specialist te verbeteren
jan is jouw contactpersoon voor dit project
Help Nederlands Jazz Archief
Optimalisatie van contactbeheer in het huidige CRM-systeem
Uren
6 tot 12 uur in totaal
Periode
In 2 tot 4 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis


De missie van Nederlands Jazz Archief.
Het Nederlands Jazz Archief zet zich in voor behoud, beheer en presentatie van de Nederlandse jazzgeschiedenis: het verbinden van het heden en verleden en het toegankelijk maken van het onvindbare en dat wat bijna is vergeten.
Dat doen we met het blad Jazz Bulletin, de website Jazzhelden.nl, concerten en ons Jazz Archief platenlabel. De collectie van is beschikbaar voor een keur van gebruikers.