
Strategisch advies over Social Media
Onze bijzondere huiskerk op zolder zet aan tot nadenken over (religieuze) vrijheid. Ondanks dat we 400 jaar oud zijn, moeten we echt met de tijd mee op social media! Welke kanalen sluiten aan bij onze nieuwsgierige doelgroep? 💒

Museum Ons’ Lieve Heer op Solder
In de 17e eeuw werd je voor het ene geloof geprezen en waar het andere voor iemand de dood betekende. Want in 1663 was een protestants stadsbestuur aan de macht, die verbood een ander geloof openbaar uit te oefenen. Maar op de zolder van de Oudezijdse Voorburgwal 40 kon iedereen terecht. Daar zat namelijk een 'schuilkerk', een kerk verborgen tussen de muren van een normaal gebouw. Ons' Lieve Heer op Solder was daarmee één van de weinige plekken waar je ongeacht je geloof terecht kon. De schuilkerk schepte een, voor die tijd, uniek klimaat van tolerantie, waarin verschillende religieuze bevolkingsgroepen in de stad toch konden samenleven. Nu is deze 'schuilkerk' een museum waar mensen geïnspireerd worden om na te denken over o.a. acceptatie en identiteit. Thema's die ook in 20e eeuw nog enorm belangrijk zijn. Als museum houden wij zo het cultureel en religieus erfgoed van Amsterdam in leven. Dit doen we door middel van het actief beheren van het gebouw en met name de daarin aanwezige zolderkerk en de daaraan gekoppelde collectie voorwerpen van kunst en kunstnijverheid. Daarnaast bieden wij educatieprogramma’s aan waarin leerlingen worden uitgedaagd om na te denken over hun eigen identiteit.
Help Museum Ons’ Lieve Heer op Solder
Strategisch advies over Social Media
Uren
4 tot 10 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken

Help Olmo van Museum Ons’ Lieve Heer op Solder
Olmo is jouw contactpersoon voor dit project
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een strateeg, marketeer of social media specialist die als sparringpartner helpt met een betere social media strategie. Op zoek naar iemand met ervaring met doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.
- Je hebt ervaring met strategische plannen, inclusief doelstellingen, positionering, doelgroep en kanalen.
- Jouw inzichten en expertise dragen bij aan een betere online zichtbaarheid.
- Jij hebt zin om als sparringpartner te helpen met onze social media strategie.

Door Olmo van kranen
Marketing & Communicatie
⏱️ Geplaatst op 29 december 2022
Help Museum Ons’ Lieve Heer op Solder
Strategisch advies over Social Media
Uren
4 tot 10 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken


De missie van Museum Ons’ Lieve Heer op Solder.
In de 17e eeuw werd je voor het ene geloof geprezen en waar het andere voor iemand de dood betekende. Want in 1663 was een protestants stadsbestuur aan de macht, die verbood een ander geloof openbaar uit te oefenen. Maar op de zolder van de Oudezijdse Voorburgwal 40 kon iedereen terecht. Daar zat namelijk een 'schuilkerk', een kerk verborgen tussen de muren van een normaal gebouw. Ons' Lieve Heer op Solder was daarmee één van de weinige plekken waar je ongeacht je geloof terecht kon. De schuilkerk schepte een, voor die tijd, uniek klimaat van tolerantie, waarin verschillende religieuze bevolkingsgroepen in de stad toch konden samenleven.
Nu is deze 'schuilkerk' een museum waar mensen geïnspireerd worden om na te denken over o.a. acceptatie en identiteit. Thema's die ook in 20e eeuw nog enorm belangrijk zijn. Als museum houden wij zo het cultureel en religieus erfgoed van Amsterdam in leven. Dit doen we door middel van het actief beheren van het gebouw en met name de daarin aanwezige zolderkerk en de daaraan gekoppelde collectie voorwerpen van kunst en kunstnijverheid. Daarnaast bieden wij educatieprogramma’s aan waarin leerlingen worden uitgedaagd om na te denken over hun eigen identiteit.