8f60151c-3cf2-4c8b-a9c0-79abe2bc2163

Strategisch advies over Social Media

Onze bijzondere huiskerk op zolder zet aan tot nadenken over (religieuze) vrijheid. Ondanks dat we 400 jaar oud zijn, moeten we echt met de tijd mee op social media! Welke kanalen sluiten aan bij onze nieuwsgierige doelgroep? 💒

Museum Ons’ Lieve Heer op Solder

Museum Ons’ Lieve Heer op Solder

In de 17e eeuw werd je voor het ene geloof geprezen en waar het andere voor iemand de dood betekende. Want in 1663 was een protestants stadsbestuur aan de macht, die verbood een ander geloof openbaar uit te oefenen. Maar op de zolder van de Oudezijdse Voorburgwal 40 kon iedereen terecht. Daar zat namelijk een 'schuilkerk', een kerk verborgen tussen de muren van een normaal gebouw. Ons' Lieve Heer op Solder was daarmee één van de weinige plekken waar je ongeacht je geloof terecht kon. De schuilkerk schepte een, voor die tijd, uniek klimaat van tolerantie, waarin verschillende religieuze bevolkingsgroepen in de stad toch konden samenleven. Nu is deze 'schuilkerk' een museum waar mensen geïnspireerd worden om na te denken over o.a. acceptatie en identiteit. Thema's die ook in 20e eeuw nog enorm belangrijk zijn. Als museum houden wij zo het cultureel en religieus erfgoed van Amsterdam in leven. Dit doen we door middel van het actief beheren van het gebouw en met name de daarin aanwezige zolderkerk en de daaraan gekoppelde collectie voorwerpen van kunst en kunstnijverheid. Daarnaast bieden wij educatieprogramma’s aan waarin leerlingen worden uitgedaagd om na te denken over hun eigen identiteit.

Help Museum Ons’ Lieve Heer op Solder

Strategisch advies over Social Media

Uren

4 tot 10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Ben jij degene die een bijna 400 jaar oud monument, de 21ste eeuw in gaat helpen? Geef ons dan social media advies!

Olmo van kranen

Door Olmo van kranen

Marketing & Communicatie

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 07 juni 2022

Waarom we jou nodig hebben

De verschillende social media kanalen worden nu veel te willekeurig ingezet. Hierdoor halen wij niet het maximale bereik en gewenste resultaat. We zijn benieuwd naar welke social media kanalen en content aansluit bij de doelgroep van het museum. Moeten wij bijv. weer op Twitter gaan? Genoeg vragen die we met jou willen bespreken!

Wat ga je doen?

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: content, kanalen, tone of voice en doelgroepen.
  • Hoe verwerken wij onze bevindingen in een handige whitepaper zodat iedere marketingmedewerker aan de slag kan?
  • Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.

Wat we al hebben

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • De doelgroep(en) die we willen bereiken.
  • Missie en visie.
  • Onze huidige Social Media kanalen.

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🌎 Social Media
🧭 Communicatie strategie

Een strateeg, marketeer of social media specialist die als sparringpartner helpt met een betere social media strategie. Op zoek naar iemand met ervaring met doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.

  • Je hebt ervaring met strategische plannen, inclusief doelstellingen, positionering, doelgroep en kanalen.
  • Jouw inzichten en expertise dragen bij aan een betere online zichtbaarheid.
  • Jij hebt zin om als sparringpartner te helpen met onze social media strategie.
Olmo van kranen

Help Olmo de Social Media te verbeteren

Olmo is jouw contactpersoon voor dit project

Help Museum Ons’ Lieve Heer op Solder

Strategisch advies over Social Media

Uren

4 tot 10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
Museum Ons’ Lieve Heer op Solder
Museum Ons’ Lieve Heer op Solder

De missie van Museum Ons’ Lieve Heer op Solder.

🎨Kunst en cultuur
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

In de 17e eeuw werd je voor het ene geloof geprezen en waar het andere voor iemand de dood betekende. Want in 1663 was een protestants stadsbestuur aan de macht, die verbood een ander geloof openbaar uit te oefenen. Maar op de zolder van de Oudezijdse Voorburgwal 40 kon iedereen terecht. Daar zat namelijk een 'schuilkerk', een kerk verborgen tussen de muren van een normaal gebouw. Ons' Lieve Heer op Solder was daarmee één van de weinige plekken waar je ongeacht je geloof terecht kon. De schuilkerk schepte een, voor die tijd, uniek klimaat van tolerantie, waarin verschillende religieuze bevolkingsgroepen in de stad toch konden samenleven.

Nu is deze 'schuilkerk' een museum waar mensen geïnspireerd worden om na te denken over o.a. acceptatie en identiteit. Thema's die ook in 20e eeuw nog enorm belangrijk zijn. Als museum houden wij zo het cultureel en religieus erfgoed van Amsterdam in leven. Dit doen we door middel van het actief beheren van het gebouw en met name de daarin aanwezige zolderkerk en de daaraan gekoppelde collectie voorwerpen van kunst en kunstnijverheid. Daarnaast bieden wij educatieprogramma’s aan waarin leerlingen worden uitgedaagd om na te denken over hun eigen identiteit.

Lees meer