MAEX-actionPhoto (1)

Strategisch advies over Marketing

Wij helpen sociale initiatieven, fondsen en overheden met het meten van hun impact, zodat zij zich beter kunnen profileren voor een fondsaanvraag. Hoe zorgen wij ervoor dat al onze doelgroepen evenveel aandacht krijgen? Denk jij strategisch mee?

MAEX

MAEX

Er is enorm veel energie in de samenleving om grote maatschappelijke problemen op te lossen. Deze initiatieven zijn erg waardevol voor de samenleving, maar worden vaak nog niet voldoende ondersteund. MAEX helpt buurtinitiatieven, bewonerscollectieven en sociale ondernemingen met het meten van hun social impact, met een eigen creëerde tool: de Social Handprint. Ook hebben wij de MAEX Impuls, een ‘innovatief fonds concept’ waaraan bedrijven, overheden en fondsen hun financiële bijdragen kunnen leveren. Met als gezamenlijk doel de organisatiekracht van maatschappelijke initiatieven snel te versterken.

Help MAEX

Strategisch advies over Marketing

Uren

5 tot 8 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Met een sterkere Marketing aanpak kunnen wij ons duidelijker profileren naar al onze doelgroepen en samen meer impact creëren!

Laura Baas

Door Laura Baas

Marketing & Communicatie

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 25 mei 2022

Waarom we jou nodig hebben

Wij hebben verschillende doelgroepen die we dienen: de sociale initiatieven die we ondersteunen, maar ook bedrijven, gemeenten en fondsen. Voor gemeenten maken we vooral impact rapporten over de impact van sociale initiatieven. Bij deze doelgroep willen we beter zichtbaar zijn, maar weten nog niet goed hoe we dat het beste kunnen aanpakken. In onze communicatie willen we andere doelgroepen namelijk niet negeren, omdat zij juist erg belangrijk zijn voor de samenwerking en impact op ons platform. We willen met jou graag kijken hoe we ons het beste profileren bij gemeenten en wat we kunnen doen om daar beter zichtbaar te worden.

Wat ga je doen?

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin onder andere de volgende onderwerpen worden behandeld: problematiek, marketingdoelstellingen, positionering, missie & identiteit en doelgroepen.
  • Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.

Wat we al hebben

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • De marketing doelen/challenges die we hebben.
  • Missie en visie.
  • Wij hebben ook een project ingediend voor een UX'er die ons gaat helpen met creeeren van persona's van de doelgroepen

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🧭 Communicatie strategie

Een strateeg of marketeer die ons helpt met strategische marketing thema's uitdiepen zoals doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.

  • Je helpt ons graag met onze marketingdoelstellingen, positionering, doelgroep en de juiste boodschap.
  • Met jouw expertise help je ons onze marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen.
Laura Baas

Help Laura de Communicatie strategie te verbeteren

Laura is jouw contactpersoon voor dit project

Help MAEX

Strategisch advies over Marketing

Uren

5 tot 8 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 3 tot 6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

Hoe het werkt?

Klik hier
MAEX
MAEX

De missie van MAEX.

💡Innovatie
🌿 Groeiende fase
📍Den Haag

Er is enorm veel energie in de samenleving om grote maatschappelijke problemen op te lossen. Deze initiatieven zijn erg waardevol voor de samenleving, maar worden vaak nog niet voldoende ondersteund. MAEX helpt buurtinitiatieven, bewonerscollectieven en sociale ondernemingen met het meten van hun social impact, met een eigen creëerde tool: de Social Handprint. Ook hebben wij de MAEX Impuls, een ‘innovatief fonds concept’ waaraan bedrijven, overheden en fondsen hun financiële bijdragen kunnen leveren. Met als gezamenlijk doel de organisatiekracht van maatschappelijke initiatieven snel te versterken.

Lees meer

Professionals over MAEX

♾ Myrte 👐 Advies over Persona's

💛
rating-stars

"Wat een heerlijk enthousiast team van betrokken en gedreven mensen. Iedereen werkt hier keihard om impact meetbaar, zichtbaar en bereikbaar te maken voor initiatieven en het bedrijfsleven. Door samen te werken aan de vertaalslag naar strategie, marketing, sales en communicatie, hebben we hiermee een flink aantal mooie stappen gezet samen. "

♾ Myrte