Photo 1521475711856 A80d1d3845a4

Campagne concept Obstakel Run

Organisatie in het kort

MaculaVereniging

Maculadegeneratie is de meest voorkomende oorzaak van slechtziendheid

Lees meer

Impact thema’s

💛 Welzijn
💛 Diversiteit en inclusiviteit
💛 Wetenschap en onderzoek

Project details

⏱️

8-16 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 2-4 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
🚀

We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

apostrophe-beginning

150.000 mensen hebben MD, met jouw concept wordt de obstakelrun gepromoot en weten mensen welke impact de aandoening heeft op al deze slechtzienden!

Heleen wilke

Heleen wilke

MaculaVereniging

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

We kampen met het probleem dat veel te weinig mensen weten wat de Macula is en helemaal niet wat Macula-degeneratie betekent en wat de impact hiervan is. Dit willen we laten ervaren tijdens de Maand van de Macula in juni 2022. We hebben daarvoor een leuke buitenactiviteit bedacht: een obstakel run voor mensen zonder Macula. Heb jij zin om met ons een tof campagne concept te bedenken waar we de obstakel run promoten om zo awareness te creëren?

Hier zijn we naar op zoek

  • Een creatief concept om de Obstakel Run te promoten.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
  • Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl.
  • Goed om te weten: het betreft alleen het opleveren van het concept.

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.

  • Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven en conceptueel denken.
  • Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
  • Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.
🌕 Creative Concepting
✍️ Copywriting
📢 Campagnes

Dit hebben we al in huis

  • Doel van de campagne.
  • Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
  • Budgettering.
  • Doelgroepomschrijving voor de campagne: vrienden, verzorgers, familieleden van mensen met MD, huisartsen

MaculaVereniging
MaculaVereniging

De missie van MaculaVereniging .

🙂Welzijn
🌿 Groeiende fase
📍Haarlem

De vereniging biedt steun en perspectief aan de leden en zorgt dat de meest actuele betrouwbare informatie voor iedereen toegankelijk is.
Het verlies van zicht heeft veel impact op de levenskwaliteit.
Wij zetten ons in voor meer bekendheid over de MD en het herkennen van de eerste signalen.

Lees meer