
Strategisch advies over Business Model

Lost in Europe
Er zijn meer dan 18.000 migrantenkinderen vermist binnen Europa. Er lijkt niemand naar hen om te kijken. Deze kinderen kunnen in handen zijn gevallen van drugsbendes, mensenhandel of zijn verkocht voor sekswerk. De benarde situatie van onbegeleide, minderjarige migranten is een van de meest urgente kwesties van onze tijd. Ons doel is om met verschillende onderzoeken de verhalen van vermiste kindmigranten in Europa bloot te leggen en daarbij licht te schijnen op de verschrikking die afspeelt. We zijn met een team van 23 onderzoeksjournalisten in 12 Europese landen, waaronder Nederland, Duitsland, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk.
Help Lost in Europe
Strategisch advies over Business Model
Uren
3 keer een strategiesessie van 1 uur
Periode
In 3 tot 6 weken
📍 Op locatie
In Europa zijn er zo'n 18.000 migrantenkinderen vermist, een urgente zaak met weinig aandacht. Waar zijn deze kinderen en wat is hun verhaal? We willen onze financieringsmix uitbreiden om deze verhalen nog beter te verspreiden.

Door Geesje van Haren
Oprichter
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 15 mei 2024
Waarom we jou nodig hebben
Lost in Europe is een pionier in grensoverschrijdende journalistiek in Europa. Momenteel zijn we grotendeels afhankelijk van subsidies en willen we onze financiering diverser maken. Ben jij de persoon die ons kan helpen een mix van financiële bronnen te vinden? We zoeken slimme ideeën om onze nieuwe aanpak vorm te geven. Doe je mee?
Wat ga je doen?
- We houden drie strategiesessies van één uur over ons Business Model om onze propositie helder te krijgen. We bespreken essentiële onderwerpen zoals positionering, diensten/producten, waardepropositie en het businessmodel canvas (details bepalen we samen).
- Na de sessies willen we een samenvatting van de behandelde onderwerpen met concrete vervolgstappen in een startplan.
Wat we al hebben
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
- Verschillende ideeën voor nieuwe proposities/services.
- De doelen/challenges die we hebben.
- Missie en visie.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een strategische business developer, die als sparringspartner kan helpen bepaalde (strategische) thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als positionering, markt(behoefte), proposities, value proposition, business model canvas, etc.
- Ervaring met het verbeteren van bedrijfsstrategieën, zoals positionering, marktbehoeften en proposities.
- Jij bent bekend met tools zoals het Business Model Canvas en kan deze effectief toepassen.
- Je wilt graag helpen door het delen van jouw kennis en advies.

Help Geesje de Business Model Canvas te verbeteren
Geesje is jouw contactpersoon voor dit project
Help Lost in Europe
Strategisch advies over Business Model
Uren
3 keer een strategiesessie van 1 uur
Periode
In 3 tot 6 weken
📍 Op locatie


De missie van Lost in Europe.
Er zijn meer dan 18.000 migrantenkinderen vermist binnen Europa. Er lijkt niemand naar hen om te kijken. Deze kinderen kunnen in handen zijn gevallen van drugsbendes, mensenhandel of zijn verkocht voor sekswerk. De benarde situatie van onbegeleide, minderjarige migranten is een van de meest urgente kwesties van onze tijd. Ons doel is om met verschillende onderzoeken de verhalen van vermiste kindmigranten in Europa bloot te leggen en daarbij licht te schijnen op de verschrikking die afspeelt. We zijn met een team van 23 onderzoeksjournalisten in 12 Europese landen, waaronder Nederland, Duitsland, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk.
Lees meer