
Strategisch advies over Business Model
In Europa zijn er zo'n 18.000 migrantenkinderen vermist, een urgente zaak met weinig aandacht. Waar zijn deze kinderen en wat is hun verhaal? We willen onze financieringsmix uitbreiden om deze verhalen nog beter te verspreiden. Denk je mee over een nieuw business model?

Lost in Europe
Er zijn meer dan 18.000 migrantenkinderen vermist binnen Europa. Er lijkt niemand naar hen om te kijken. Deze kinderen kunnen in handen zijn gevallen van drugsbendes, mensenhandel of zijn verkocht voor sekswerk. De benarde situatie van onbegeleide, minderjarige migranten is een van de meest urgente kwesties van onze tijd. Ons doel is om met verschillende onderzoeken de verhalen van vermiste kindmigranten in Europa bloot te leggen en daarbij licht te schijnen op de verschrikking die afspeelt. We zijn met een team van 23 onderzoeksjournalisten in 12 Europese landen, waaronder Nederland, Duitsland, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk.
Help Lost in Europe
Strategisch advies over Business Model
Uren
5 tot 8 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken
Met behulp van jouw inzet kunnen we een strategie ontwikkelen om middelen te verwerven waarmee we onze vaste journalisten kunnen vergoeden en hiermee meer kunnen betekenen voor kindmigranten.

Door Geesje van Haren
Oprichter
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 29 december 2022
Waarom we jou nodig hebben
Lost in Europe is een van de journalistieke pioniers die cross border werken in Europa. Wij functioneren nu bijna volledig op subsidiefondsen en we willen een financieringsmix creëren. We zouden graag met jou willen kijken hoe we een gezonde en gevarieerde financieringsmix kunnen realiseren. Denk je met ons mee hoe we onze nieuwe propositie kunnen uitkristalliseren?
Wat ga je doen?
- 2 tot 4 één uur strategiesessies over ons Business Model, waar we een aantal onderwerpen behandelen.
- Het gaat om het uitkristalliseren van een nieuwe propositie. Denk aan onderwerpen als positionering, dienst/product, value proposition, business model canvas (invulling samen te bepalen).
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
Wat we al hebben
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
- Verschillende ideeën voor nieuwe proposities/services.
- De doelen/challenges die we hebben.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een strategische business developer, die als sparringspartner kan helpen bepaalde (strategische) thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als positionering, markt(behoefte), proposities, value proposition, business model canvas, etc.
- Ervaring met het verbeteren van bedrijfsstrategieën, zoals positionering, marktbehoeften en proposities.
- Jij bent bekend met tools zoals het Business Model Canvas en kan deze effectief toepassen.
- Je wilt graag helpen door het delen van jouw kennis en advies.

Help Geesje de Business Model Canvas te verbeteren
Geesje is jouw contactpersoon voor dit project
Help Lost in Europe
Strategisch advies over Business Model
Uren
5 tot 8 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken


De missie van Lost in Europe.
Er zijn meer dan 18.000 migrantenkinderen vermist binnen Europa. Er lijkt niemand naar hen om te kijken. Deze kinderen kunnen in handen zijn gevallen van drugsbendes, mensenhandel of zijn verkocht voor sekswerk. De benarde situatie van onbegeleide, minderjarige migranten is een van de meest urgente kwesties van onze tijd. Ons doel is om met verschillende onderzoeken de verhalen van vermiste kindmigranten in Europa bloot te leggen en daarbij licht te schijnen op de verschrikking die afspeelt. We zijn met een team van 23 onderzoeksjournalisten in 12 Europese landen, waaronder Nederland, Duitsland, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk.
Lees meer