
Social media campagne over asiel en migratie

Lost in Europe
Er zijn meer dan 18.000 migrantenkinderen vermist binnen Europa. Er lijkt niemand naar hen om te kijken. Deze kinderen kunnen in handen zijn gevallen van drugsbendes, mensenhandel of zijn verkocht voor sekswerk. De benarde situatie van onbegeleide, minderjarige migranten is een van de meest urgente kwesties van onze tijd. Ons doel is om met verschillende onderzoeken de verhalen van vermiste kindmigranten in Europa bloot te leggen en daarbij licht te schijnen op de verschrikking die afspeelt. We zijn met een team van 23 onderzoeksjournalisten in 12 Europese landen, waaronder Nederland, Duitsland, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk.
Help Lost in Europe
Social media campagne over asiel en migratie
Uren
8 tot 14 uur in totaal
Periode
In 3 tot 5 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis

Help Geesje van Lost in Europe
Geesje is jouw contactpersoon voor dit project
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een ontwerper die kan helpen een creatieve campagne te bedenken en deze ook kan uitwerken met de bijhorende grafische uitingen. Denk aan social media posts.
- Ervaring in grafisch ontwerp en affiniteit met creatieve campagnes
- Vaardigheid in het creëren van social media posts
- Je vindt het leuk om ideeën te delen en samen te werken

Door Geesje van Haren
Oprichter
⏱️ Geplaatst op 25 juni 2025
Help Lost in Europe
Social media campagne over asiel en migratie
Uren
8 tot 14 uur in totaal
Periode
In 3 tot 5 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis


De missie van Lost in Europe.
Er zijn meer dan 18.000 migrantenkinderen vermist binnen Europa. Er lijkt niemand naar hen om te kijken. Deze kinderen kunnen in handen zijn gevallen van drugsbendes, mensenhandel of zijn verkocht voor sekswerk. De benarde situatie van onbegeleide, minderjarige migranten is een van de meest urgente kwesties van onze tijd. Ons doel is om met verschillende onderzoeken de verhalen van vermiste kindmigranten in Europa bloot te leggen en daarbij licht te schijnen op de verschrikking die afspeelt. We zijn met een team van 23 onderzoeksjournalisten in 12 Europese landen, waaronder Nederland, Duitsland, België, Italië en het Verenigd Koninkrijk.
Lees meer