0a35b1fe-9a31-48fd-8b19-dd88a79e16d7 (1)
🌱 Ik wil helpen

Website design update met content

Project details

💒 Frank about tea

🛠️ Webdesign

⏱️ 20-40 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 3-6 weken

💻 Enkel vanuit huis

Organisatie in het kort

Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools

  • Innovatie
  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Armoede

Profiel vrijwilliger

Een webdesigner die een visuele update kan geven aan een bestaand Wordpress thema, door middel van visuele content (zoals foto's, iconen en stijlelementen).

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

🌱 Ik wil helpen
Met een visueel aantrekkelijke website weten we meer nieuwe klanten te verblijden met onze heerlijke thee en daarmee meer boeren van een leefbaar loon te voorzien!
Geschreven door David Kellerman van Frank about tea

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Ons doel is om 50.000 theeboeren aan een leefbaar loon helpen. Hiervoor hebben we een website nodig die visueel naadloos aansluit op onze doelgroep. Wij hebben handen te kort om deze grote ambitie waar te maken, dus met jouw design skills zijn wij enorm geholpen!

Wat hebben we nodig?

  • Het vernieuwen van visual assets als foto’s, iconen en stijlelementen.
  • Een ge-update look and feel van onze website binnen de mogelijkheden van ons huidige (CMS) thema.
  • Verfrissing van visuele elementen (zoals fonts, kleuren en stijlelementen).
  • Een nieuwe opbouw van de belangrijkste pagina's binnen de mogelijkheden van ons CMS.
  • Advies over gebruiksvriendelijkheid.

Wat hebben we al?

  • Huidige website.
  • Opmerkingen/tekortkomingen op het gebied van design van de huidige website.
  • Voorlopig design van onze nieuwe designer (maar zij is geen webdesigner)
David Kellerman
David Kellerman
Frank about tea
Frank about tea
Hendrik Figeeweg 3
2031 BJ Haarlem
Frank about tea
David Kellerman
David Kellerman

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waarin wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienen, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!

Waar ze trots op zijn

  • We investeren 2% van onze omzet terug in farmer field schools, hier hebben we inmiddels meer dan 200 boeren een jaar lang kunnen trainen
  • Wij zijn 'FAIRCHAIN' doordat wij meer waarde creeeren bij onze boeren door daar te verpakken, blenden en nieuwew smaken bedenken
  • We betalen onze boeren boven de fairtradeprijs en krijgen allemaal een living wage
  • We hebben een €1 bod gedaan op de theedivisie van Unilever, toen zij Lipton in de etalage wilde zetten. Ze hebben het bod niet geaccepteerd ;)