26e66358-e556-4424-8906-749c8d4c0a88

User Experience Reseacher

Project details

💒 Frank about tea

🛠️ UX

⏱️ 16-24 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 3-6 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools.

  • Innovatie
  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Armoede

Profiel vrijwilliger

Een UX-researcher die ervaring heeft met het afnemen van interviews van gebruikers.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Meer inzicht in onze thee-liefhebbers, is meer inzicht hoe we ons doel sneller kunnen bereiken: 50.000 theeboeren aan een leefbaar loon te helpen!
Geschreven door David Kellerman van Frank about tea

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Afgelopen jaar hebben we een switch gemaakt van offline naar online, thee bij mensen thuis. Ons kleine team leert snel maar we hebben nog niet alle UX kennis. We zijn benieuwd wie onze theeliefhebbers zijn en wat hen drijft naar ons toe. Help jij ons dit inzichtelijk maken zodat we nog meer happy farmers kunnen ondersteunen?

Wat hebben we nodig?

  • User interviews met bestaande klanten; wie zijn ze, wat doen ze, wat vinden ze belangrijk?
  • User interviews met eerdere klanten; hoe hebben ze ons gevonden en waarom hebben ze voor ons gekozen?

Wat hebben we al?

  • Vragen die je kunt stellen
  • Personen die je kunt interviewen
Frank about tea
Frank about tea
Hendrik Figeeweg 3
2031 BJ Haarlem
Frank about tea
David Kellerman
David Kellerman

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waar wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienden, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!

Waar ze trots op zijn

  • We investeren 2% van onze omzet terug in farmer field schools, hier hebben we inmiddels meer dan 200 boeren een jaar lang kunnen trainen.
  • Wij zijn 'FAIRCHAIN' doordat wij meer waarde creëren voor onze boeren, door daar te verpakken, te blenden en nieuwe smaken te bedenken.
  • We betalen onze boeren boven de fairtradeprijs en krijgen allemaal een living wage.
  • We hebben een €1 bod gedaan op de theedivisie van Unilever, toen zij Lipton in de etalage wilde zetten. Ze hebben het bod niet geaccepteerd ;)