Drew Jemmett Qecwgrtg578 Unsplash
🌱 Ik wil helpen

Tone of Voice guide

Project details

💒 Frank about tea

🛠️ Communicatie

⏱️ 8-16 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-5 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools

  • Innovatie
  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Armoede

Profiel vrijwilliger

Een communicatie expert die een duidelijke Tone of Voice Guide kan opstellen. Benodigd: ervaring met merkdenken, communicatie en/of strategie.

🌱 Ik wil helpen
Met een betere tone of voice kunnen we sneller naar ons doel van 50.000 theeboeren aan een leefbaar loon!
Geschreven door David Kellerman van Frank about tea

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Een consistentere tone of voice, is een beter bereik onder onze doelgroep, betekent meer sales en sneller naar ons doel van 50.000 theeboeren aan een leefbaar loon. Kun jij kijken waar onze tone of voice aan consistentie verliest, of waar aangescherpt moet worden?

Wat hebben we nodig?

  • Een beoordeling van onze huidige tone of voice.
  • Een document met communicatie richtlijnen voor ons merk (bijvoorbeeld de schrijfwijze, de toon, voor wie (doelgroepen), terminologie (wat zeggen we wel & en wat niet), etc.)
  • Startplan met duidelijke praktijk voorbeelden.
  • Duidelijke vertaling van tone of voice naar verschillende kanalen.
  • Eventueel begeleiding in implementatie (niet noodzakelijk).

Wat hebben we al?

  • Huidige missie, visie en waarden.
  • Een idee van de persoonlijkheid die je graag wilt overbrengen.
  • Doelgroepomschrijving.
  • Brand landscape.
  • Basis tone of voice.

  • Je kan me ook alvast een vraag stellen via de knop hieronder!
David Kellerman
David Kellerman
Frank about tea
Frank about tea
Hendrik Figeeweg 3
2031 BJ Haarlem
Frank about tea
David Kellerman
David Kellerman

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waarin wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienen, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!

Waar ze trots op zijn

  • We investeren 2% van onze omzet terug in farmer field schools, hier hebben we inmiddels meer dan 200 boeren een jaar lang kunnen trainen
  • Wij zijn 'FAIRCHAIN' doordat wij meer waarde creeeren bij onze boeren door daar te verpakken, blenden en nieuwew smaken bedenken
  • We betalen onze boeren boven de fairtradeprijs en krijgen allemaal een living wage
  • We hebben een €1 bod gedaan op de theedivisie van Unilever, toen zij Lipton in de etalage wilde zetten. Ze hebben het bod niet geaccepteerd ;)