cae6a2d6-fcbf-401f-966a-6ed5d5e18624 (1)
🚀 Schrijf je in

Social media strategie workshop

Project details

💒 Frank about tea

🛠️ Social Media

⏱️ 4-6 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 3-6 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools

  • Innovatie
  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Armoede

Profiel vrijwilliger

Een strateeg of social media specialist, die als facilitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) social media thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

🚀 Schrijf je in
Elke kop thee die wij extra verkopen helpt een theeboer met een leefbaar loon. Daarbovenop investeren we 2% van onze omzet in farmer field schools. Meer zichtbaarheid = meer happy farmers :)
Geschreven door David Kellerman van Frank about tea

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Wij hebben te weinig expertise om echt onze zichtbaarheid op social media te pushen. Graag kijken we samen met jou hoe we beter gebruik kunnen maken van onze social kanalen. Wat plaatsen we waar? hoe vaak? En hoe doen we dit?

Wat hebben we nodig?

  • 2 tot 4 één uur strategiesessies waarin we een aantal thema's bespreken: doelstellingen: kanalen, doelgroepen, content en tone of voice.
  • Een startplan met adviezen en concrete next steps.
  • Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.

Wat hebben we al?

  • Instagram & facebook account met 1300 volgers.
  • Redelijk inzicht in onze doelgroep.
  • Creatives en vrij goede copy.

  • Ik zou het fijn vinden om achteraf nog 30 minuten 1-op-1 te zitten voor eventuele vragen of opstarthulp.
David Kellerman
David Kellerman

Meer weten?

Frank about tea
Frank about tea
Hendrik Figeeweg 3
2031 BJ Haarlem
Frank about tea
David Kellerman
David Kellerman

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waarin wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienen, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!

Waar ze trots op zijn

  • We investeren 2% van onze omzet terug in farmer field schools, hier hebben we inmiddels meer dan 200 boeren een jaar lang kunnen trainen
  • Wij zijn 'FAIRCHAIN' doordat wij meer waarde creeeren bij onze boeren door daar te verpakken, blenden en nieuwew smaken bedenken
  • We betalen onze boeren boven de fairtradeprijs en krijgen allemaal een living wage
  • We hebben een €1 bod gedaan op de theedivisie van Unilever, toen zij Lipton in de etalage wilde zetten. Ze hebben het bod niet geaccepteerd ;)

Ken je iemand die past bij dit project?

Help dit goede doel een handje.