cae6a2d6-fcbf-401f-966a-6ed5d5e18624 (1)

Social Media Strategie

Project details

💒 Frank about tea

🛠️ Social Media

⏱️ 4-16 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 3-5 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools

  • Innovatie
  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Armoede

Profiel vrijwilliger

Een strategische geest die ons kan helpen met onze Social Media strategie.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Elke kop thee die wij extra verkopen helpt een theeboer met een leefbaar loon. Daarbovenop investeren we 2% van onze omzet in farmer field schools 🙌 Meer zichtbaarheid = meer happy farmers :)
Geschreven door David Kellerman van Frank about tea

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Wij willen meer thee verkopen, zodat we meer boeren kunnen helpen met een leefbaar loon. We zijn een consumer-driven brand, maar hebben te weinig expertise om echt onze zichtbaarheid op social media te pushen. Therefore, we need help :)

Wat hebben we nodig?

  • Hulp met het formuleren van onze doelen, target audiences en kanalen prioritisatie.
  • Goed om te weten: het uitwerken van designs en/of posts zit niet bij deze opdracht.
  • Voornamelijk een korte analyse van onze huidige instagram en verbetering ervan

Wat hebben we al?

  • De doelgroep(en) die we willen bereiken.
  • Missie en visie document.
  • Onze huidige social media kanalen.
  • Website
  • Helder productaanbod
  • Klanten aan wie we verkopen
  • Creatives en vrij goede copy
David Kellerman
David Kellerman

Meer weten?

Frank about tea
Frank about tea
Hendrik Figeeweg 3
2031 BJ Haarlem
Frank about tea
David Kellerman
David Kellerman

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waarin wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienen, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!

Waar ze trots op zijn

  • We investeren 2% van onze omzet terug in farmer field schools, hier hebben we inmiddels meer dan 200 boeren een jaar lang kunnen trainen
  • Wij zijn 'FAIRCHAIN' doordat wij meer waarde creeeren bij onze boeren door daar te verpakken, blenden en nieuwew smaken bedenken
  • We betalen onze boeren boven de fairtradeprijs en krijgen allemaal een living wage
  • We hebben een €1 bod gedaan op de theedivisie van Unilever, toen zij Lipton in de etalage wilde zetten. Ze hebben het bod niet geaccepteerd ;)

Ken je iemand die past bij dit project?

Help dit goede doel een handje.