Eduardo Prim 3U51 Ulqicc Unsplash

Dashboard van online inzichten

Project details

💒 Frank about tea

🛠️ Online marketing

⏱️ 8-16 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-4 weken

💻 Enkel vanuit huis

Organisatie in het kort

Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools

  • Innovatie
  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Armoede

Profiel vrijwilliger

Een online marketeer die kan helpen met het bepalen van de belangrijkste online doelen en deze kan vertalen naar een dashboard.

Betere metrics = meer omzet = meer boeren met een leefbaar loon
Geschreven door David Kellerman van Frank about tea

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

We zijn door corona genoodzaakt om onze e-commerce nieuw leven in te blazen en daarvoor hebben we de juiste metrics nodig :) Scherpe metrics, betekent weten waar onze klanten vandaan komen en waar we moeten verbeteren en dat leidt naar het meer kunnen investeren in onze farmer communities!

Wat hebben we nodig?

  • Hulp met het bepalen van de belangrijkste inzichten van onze websitebezoekers.
  • Een visueel dashboard dat de belangrijkste inzichten op heldere manier laten zien.
  • Een tool die ons instaat stelt dit dashboard makkelijk te delen en te presenteren binnen onze organisatie (bijvoorbeeld Google Data Studio).
  • Kijken waarom onze Ecommerce-plugin niet de juiste data weergeeft
  • Instellen van de juiste doelen
  • Kijken waarom de euro-waarde niet correct wordt weergegeven

Wat hebben we al?

  • Een Google Analytics account.
  • Een tag manager, ingericht met doelen.
  • Doelgroepomschrijving.
  • Globale doelen die we op ons dashboard willen.
Frank about tea
Frank about tea
Hendrik Figeeweg 3
2031 BJ Haarlem
Frank about tea
David Kellerman
David Kellerman

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waarin wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienen, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!

Waar ze trots op zijn

  • We investeren 2% van onze omzet terug in farmer field schools, hier hebben we inmiddels meer dan 200 boeren een jaar lang kunnen trainen
  • Wij zijn 'FAIRCHAIN' doordat wij meer waarde creeeren bij onze boeren door daar te verpakken, blenden en nieuwew smaken bedenken
  • We betalen onze boeren boven de fairtradeprijs en krijgen allemaal een living wage
  • We hebben een €1 bod gedaan op de theedivisie van Unilever, toen zij Lipton in de etalage wilde zetten. Ze hebben het bod niet geaccepteerd ;)