Customer journey map

Project details

💒 Frank about tea

🛠️ UX

Organisatie in het kort

Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools.

  • Innovatie
  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Armoede

Profiel vrijwilliger

Een UX professional die een customer journey map kan maken.

Project­omschrijving

Frank about tea
Frank about tea
Hendrik Figeeweg 3
2031 BJ Haarlem
Frank about tea
David Kellerman
David Kellerman

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waar wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienden, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!

Waar ze trots op zijn

  • We investeren 2% van onze omzet terug in farmer field schools, hier hebben we inmiddels meer dan 200 boeren een jaar lang kunnen trainen.
  • Wij zijn 'FAIRCHAIN' doordat wij meer waarde creëren voor onze boeren, door daar te verpakken, te blenden en nieuwe smaken te bedenken.
  • We betalen onze boeren boven de fairtradeprijs en krijgen allemaal een living wage.
  • We hebben een €1 bod gedaan op de theedivisie van Unilever, toen zij Lipton in de etalage wilde zetten. Ze hebben het bod niet geaccepteerd ;)

Professionals over Frank about tea

Melissa 👐 User Experience Coach

Achter deze mooie en eerlijke thee producten, zitten ondernemers die weten waar ze het over hebben. Soms wil je als ondernemer het liefste alles zelf doen, maar mis je net die extra kennis om het af te maken, heb je af en toe een zetje in de juiste richting nodig of zoek je hulp bij de puntjes op de i zetten. Soms zijn een paar stappen terug noodzakelijk om verder vooruit te kunnen. Dat maakte deze samenwerking zo fijn, ik heb een aanzet kunnen doen voor de structuur van de nieuwe website en ik heb mijn kennis en advies kunnen overdragen aan David. Ik merkte dan ook dat hij hier zelf ook gelijk mee aan de slag ging, waardoor het echt een samenwerking was. Het was een fijne en inspirerende samenwerking en een mooi doel om aan bij te kunnen dragen. Ik blijf Frank About Tea zeker volgen en ik kijk er naar uit om de resultaten te zien.

Walter 👐 B2B Customer Journey

Erg leuk, jong en energiek bedrijf met dito medewerkers. Prettig in de samenwerking om bedrijfsprocessen te optimaliseren en nieuwe markten te verkennen.