Pexels Judit Peter 1766604

Creatieve inhakers voor social media

Project details

💒 Frank about tea

🛠️ Copywriting

⏱️ 8-16 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-5 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools

  • Innovatie
  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Armoede

Profiel vrijwilliger

Een creatieve copywriter die een serie aan scherpzinnige inhakers kan bedenken en uitwerken voor voorspelbare gebeurtenissen, zoals Koningsdag, kerst, Nieuwjaar, seizoenswisselingen, dag van de “...” , etc.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Door zichtbaarder te zijn, verkopen wij meer thee en creëren we meer impact op het leefbaar loon van onze boeren.
Geschreven door David Kellerman van Frank about tea

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

We zijn teveel bezig met de basics van onze webshop, waardoor we te kort schieten om in te haken op relevante momenten, zoals nu Dry January. We hebben iemand nodig die met een helikopterview naar onze campagnes kan kijken en wilt meedenken.

Wat hebben we nodig?

  • Het bedenken en uitwerken van 4 tot 8 creatieve inhakers die we kunnen inzetten op (voorspelbare) inhaakmomenten en die passen bij onze merkidentiteit.
  • Een document met de opgeleverde teksten (en mogelijk afbeeldingen) die we kunnen gebruiken om zelf posts te maken.

Wat hebben we al?

  • Missie en visie document.
  • Doelgroepomschrijving.
  • Onze huidige social media kanalen ter inspiratie.
  • Een lopende webshop.
Frank about tea
Frank about tea
Hendrik Figeeweg 3
2031 BJ Haarlem
Frank about tea
David Kellerman
David Kellerman

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waarin wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienen, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!

Waar ze trots op zijn

  • We investeren 2% van onze omzet terug in farmer field schools, hier hebben we inmiddels meer dan 200 boeren een jaar lang kunnen trainen
  • Wij zijn 'FAIRCHAIN' doordat wij meer waarde creeeren bij onze boeren door daar te verpakken, blenden en nieuwew smaken bedenken
  • We betalen onze boeren boven de fairtradeprijs en krijgen allemaal een living wage
  • We hebben een €1 bod gedaan op de theedivisie van Unilever, toen zij Lipton in de etalage wilde zetten. Ze hebben het bod niet geaccepteerd ;)