Communicatie strateeg - Vrijwilliger (Tijdelijk)
0a35b1fe-9a31-48fd-8b19-dd88a79e16d7 (1)

Communicatie strategie

Project details

💒 Frank about tea

🛠️ Communicatie

⏱️ 8-24 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 3-6 weken

💻 Enkel vanuit huis

Organisatie in het kort

Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools.

  • Innovatie
  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Armoede

Profiel vrijwilliger

Een communicatie strateeg die een effectieve communicatie strategie kan formuleren. Benodigd: heeft ervaring met content, communicatiedoelstellingen, doelgroepen en strategie.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Met een strakker merk en strakkere communicatie, landen wij beter bij onze doelgroep. Zij kopen meer thee en helpen daarmee meer theeboeren aan een leefbaar loon.
David Kellerman
Geschreven door David Kellerman van Frank about tea

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Door corona zijn we positief gepusht om ons online merk weer op te bouwen. Dit vraagt om strakke communicatie die begrijpbaar is voor onze klant. Momenteel missen wij de knowhow om dit op de juiste manier in te zetten. Een professional zoals jij kan ons helpen om net die professionaliteitsslag te maken, waardoor wij meer theeboeren aan een leefbaar loon kunnen helpen.

Wat hebben we nodig?

  • Een beoordeling van onze huidige content activiteiten.
  • Strategisch overleg/sparren over huidige doelstellingen, activiteiten, doelgroepen en toekomstplannen.
  • Een communicatie strategie met bijvoorbeeld zaken als communicatieboodschap, communicatiedoelstellingen, doelgroepen.
  • Een start plan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer van deze strategie.

Wat hebben we al?

  • Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
  • Een idee van de boodschap die we graag willen overbrengen.
  • Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
  • Een idee van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • Uitgebreide klantonderzoek.
  • Brand landscape (who do we serve, who do we don't serve, what brands do we like, what is our tone of voice etc.)
Frank about tea
Frank about tea

De missie van Frank about tea.

💡Innovatie
🌱 Start-up fase
📍Haarlem

Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waar wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienden, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!

Lees meer

Professionals over Frank about tea

Roy 👐 Social Media strategie sessies

Roy
David is erg fijn om mee samen te werken. Hij is duidelijk, snel in reactie, en denkt goed mee. Erg fijn om een klus voor Frank About Tea te doen!

Melissa 👐 User Experience Coach

Melissa
Achter deze mooie en eerlijke thee producten, zitten ondernemers die weten waar ze het over hebben. Soms wil je als ondernemer het liefste alles zelf doen, maar mis je net die extra kennis om het af te maken, heb je af en toe een zetje in de juiste richting nodig of zoek je hulp bij de puntjes op de i zetten. Soms zijn een paar stappen terug noodzakelijk om verder vooruit te kunnen. Dat maakte deze samenwerking zo fijn, ik heb een aanzet kunnen doen voor de structuur van de nieuwe website en ik heb mijn kennis en advies kunnen overdragen aan David. Ik merkte dan ook dat hij hier zelf ook gelijk mee aan de slag ging, waardoor het echt een samenwerking was. Het was een fijne en inspirerende samenwerking en een mooi doel om aan bij te kunnen dragen. Ik blijf Frank About Tea zeker volgen en ik kijk er naar uit om de resultaten te zien.

Walter 👐 B2B Customer Journey

Walter
Erg leuk, jong en energiek bedrijf met dito medewerkers. Prettig in de samenwerking om bedrijfsprocessen te optimaliseren en nieuwe markten te verkennen.