0a35b1fe-9a31-48fd-8b19-dd88a79e16d7 (1)
🌱 Ik wil helpen

Communicatie strategie

Project details

💒 Frank about tea

🛠️ Communicatie

⏱️ 8-24 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 3-6 weken

💻 Enkel vanuit huis

Organisatie in het kort

Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools

  • Innovatie
  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Armoede

Profiel vrijwilliger

Een communicatie strateeg die een effectieve communicatie strategie kan formuleren. Benodigd: heeft ervaring met content, communicatiedoelstellingen, doelgroepen en strategie.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

🌱 Ik wil helpen
Met een strakker merk en strakkere communicatie, landen wij beter bij onze doelgroep. Zij kopen meer thee en helpen daarmee meer theeboeren aan een leefbaar loon.
Geschreven door David Kellerman van Frank about tea

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Door corona zijn we positief gepusht om ons online merk weer op te bouwen. Dit vraagt om strakke communicatie die begrijpbaar is voor onze klant. Momenteel missen wij de knowhow om dit op de juiste manier in te zetten. Een professional zoals jij kan ons helpen om net die professionaliteitsslag te maken, waardoor wij meer theeboeren aan een leefbaar loon kunnen helpen.

Wat hebben we nodig?

  • Een beoordeling van onze huidige content activiteiten.
  • Strategisch overleg/sparren over huidige doelstellingen, activiteiten, doelgroepen en toekomstplannen.
  • Een communicatie strategie met bijvoorbeeld zaken als communicatieboodschap, communicatiedoelstellingen, doelgroepen.
  • Een start plan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer van deze strategie.

Wat hebben we al?

  • Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
  • Een idee van de boodschap die we graag willen overbrengen.
  • Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
  • Een idee van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • Uitgebreide klantonderzoek.
  • Brand landscape (who do we serve, who do we don't serve, what brands do we like, what is our tone of voice etc.)
David Kellerman
David Kellerman
Frank about tea
Frank about tea
Hendrik Figeeweg 3
2031 BJ Haarlem
Frank about tea
David Kellerman
David Kellerman

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waarin wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienen, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!

Waar ze trots op zijn

  • We investeren 2% van onze omzet terug in farmer field schools, hier hebben we inmiddels meer dan 200 boeren een jaar lang kunnen trainen
  • Wij zijn 'FAIRCHAIN' doordat wij meer waarde creeeren bij onze boeren door daar te verpakken, blenden en nieuwew smaken bedenken
  • We betalen onze boeren boven de fairtradeprijs en krijgen allemaal een living wage
  • We hebben een €1 bod gedaan op de theedivisie van Unilever, toen zij Lipton in de etalage wilde zetten. Ze hebben het bod niet geaccepteerd ;)