Edgar Castrejon 1Csavdwfiew Unsplash

Missie, visie en waarden

Project details

💒 Foodwatch

🛠️ Strategie & Consulting

⏱️ 8-16 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-5 weken

💻 Enkel vanuit huis

Organisatie in het kort

Door voedselwaakhond foodwatch zijn consumenten zich meer bewust van misleidende marketingtruuks van de industrie.

  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Wetenschap en onderzoek

Profiel vrijwilliger

Een merkstrateeg die kan helpen met het (her)formuleren van onze missie, visie en waarden. Benodigd: Sterk in taal en kan krachtig dergelijke zaken formuleren. Heeft ervaring met merkdenken, communicatie en/of strategie.

Als dé onafhankelijke voedselwaakhond van Nederland stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de rotte plekken in onze voedselvoorziening.
Geschreven door Nicole van Gemert van Foodwatch

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Wij zijn een ambitieuze NGO met een missie en een visie, maar het ontbreekt ons aan tijd en specialistische kennis om onze missie en visie te concretiseren en het merk 'Foodwatch' te versterken. Wie zoeken iemand die ons daarmee kan helpen, zodat wij dit over kunnen brengen aan een groter publiek.

Wat hebben we nodig?

  • Een beoordeling van onze huidige missie, visie en waarden.
  • Een analyse van onze huidige doelgroep, huidige activiteiten en toekomstplannen.
  • Strategisch overleg/sparren over deze activiteiten en de het kerndoel dat organisatie nastreeft.
  • Nieuwe geschreven missie, visie en waardes.

Wat hebben we al?

  • Een personeelslid die verantwoordelijk is voor de project.
  • Een idee van de boodschap die je graag wilt overbrengen.
  • Je huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
Foodwatch
Foodwatch
De Wittenstraat 25
1052AK Amsterdam
Foodwatch
Nicole van Gemert
Nicole van Gemert

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

foodwatch vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stelt foodwatch misstanden aan de kaak en voeren wij campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel.

Waar ze trots op zijn

  • Onze Gouden Windei verkiezing voor het meest misleidende product wordt gevreesd door producenten en massaal gesteund door stemmers.
  • Door de industrie zijn eindelijk concrete stappen gezet kinderhelden van verpakkingen te verwijderen. Ook veroordeelde de Reclame Code Commissie twaalf voedselfabrikanten voor ongeoorloofde kindermarketing na klachten van foodwatch.
  • Onze petitie tegen de btw-verhoging op groente en fruit is inmiddels 125.000 maal getekend.
  • Onze campagne 'Stop de grote gifroute' vestigt de aandacht op de export van in Europa verboden landbouwgif naar landen in het Zuiden.
  • Met een superklein team van zes mensen bereiken wij veel. Wekelijks zijn we in het nieuws en er komen elke maand nieuwe supporters bij.

Professionals over Foodwatch

Simone 👐 Adviesrapport: Vindbaarheid in Google

Een leuk team dat open staat voor feedback en enthousiast is om met mijn plan aan de slag te gaan!

Niek 👐 Marketing strategie sessies

Super enthousiaste club mensen!