Edgar Castrejon 1Csavdwfiew Unsplash
🚀 Schrijf je in

Missie, visie en waarden

Wie kan je helpen?

Nicole van Gemert
Nicole van Gemert
Foodwatch
De Wittenstraat 25
1052AK Amsterdam
Foodwatch
Foodwatch

Waar dragen ze aan bij?

Door voedselwaakhond foodwatch zijn consumenten zich meer bewust van misleidende marketingtruuks van de industrie.

  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Wetenschap en onderzoek

Wat voor vrijwilliger zoeken ze?

Een merkstrateeg die kan helpen met het (her)formuleren van onze missie, visie en waarden. Benodigd: Sterk in taal en kan krachtig dergelijke zaken formuleren. Heeft ervaring met merkdenken, communicatie en/of strategie.

Beschikbaarheid

Vanaf de start: 10 tot 30 uur, binnen 2 - 5 weken. Enkel vanuit huis.

🚀 Schrijf je in
Als dé onafhankelijke voedselwaakhond van Nederland stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de rotte plekken in onze voedselvoorziening.
Geschreven door Nicole van Gemert van Foodwatch

Project­omschrijving

Wat hebben ze nodig?

Wat hebben ze al?

Goed om te weten.

Wij willen onze missie en visie duidelijk(er) omschrijven, zodat wij deze over kunnen brengen aan een groter publiek.

Waarom is dit project van waarde?

Wij zijn een ambitieuze NGO met een missie en een visie, maar het ontbreekt ons aan tijd en specialistische kennis om onze missie en visie te concretiseren en het merk 'Foodwatch' te versterken.

Nicole van Gemert
Nicole van Gemert

Meer weten?

Foodwatch
Foodwatch
De Wittenstraat 25
1052AK Amsterdam
Foodwatch
Nicole van Gemert
Nicole van Gemert

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

foodwatch vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stelt foodwatch misstanden aan de kaak en voeren wij campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel.

Waar ze trots op zijn

  • Onze Gouden Windei verkiezing voor het meest misleidende product wordt gevreesd door producenten en massaal gesteund door stemmers.
  • Door de industrie zijn eindelijk concrete stappen gezet kinderhelden van verpakkingen te verwijderen. Ook veroordeelde de Reclame Code Commissie twaalf voedselfabrikanten voor ongeoorloofde kindermarketing na klachten van foodwatch.
  • Onze petitie tegen de btw-verhoging op groente en fruit is inmiddels 125.000 maal getekend.
  • Onze campagne 'Stop de grote gifroute' vestigt de aandacht op de export van in Europa verboden landbouwgif naar landen in het Zuiden.
  • Met een superklein team van zes mensen bereiken wij veel. Wekelijks zijn we in het nieuws en er komen elke maand nieuwe supporters bij.

Deel dit project in jouw netwerk

Help ons een professional te vinden voor Foodwatch
Deel op Linkedin