Felipe Furtado 2Zdxqgtzefe Unsplash

Marketing strategie sessies

Profiel vrijwilliger

Een strateeg of marketeer, die als facillitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) marketing thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.

Ervaring met:

  • Marketing

Organisatie in het kort

Foodwatch vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt.

  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Wetenschap en onderzoek

Project details

💒 Foodwatch

⏱️ 6-10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de project grootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.

🗓️ Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.

💻 Op locatie en/of vanaf huis

🏁 We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Wij zijn op zoek naar de expertise van een online marketeer om geïnspireerd te worden en richting te geven aan ons online marketing beleid.
Nina Bidault
Geschreven door Nina Bidault van Foodwatch

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Bij het nadenken over onze rapportages van de diverse fondsenwervingskanalen, (TM, DM, Nieuwsbrieven en website) werden we ons ervan bewust dat we iemand nodig hebben om verder te kijken dan we nu zelf doen / kunnen. Wij zijn op zoek naar de expertise van een online marketeer om geïnspireerd te worden en richting te geven aan ons online marketing beleid. Op die manier willen we onze doelgroep uitbreiden. Hoe bereiken we online de mensen die geïnteresseerd zijn maar nog niet bij ons betrokken zijn? Hoe kunnen we het geefgedrag beïnvloeden van onze nieuwsbrief abonnees en signers?

Wat hebben we nodig?

  • 2 tot 4 één uur strategiesessies met een strategische marketing professional.
  • Waarin jullie de volgende onderwerpen behandelen: problematiek & doelstellingen, positionering & identiteit en kanalen & doelgroepen.
  • Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.
  • Een startplan met adviezen en concrete next steps.

💬 Heb je een vraag over dit project? Stel me gerust een vraag via de knop hieronder. Geheel vrijblijvend.

Wat hebben we al?

  • Interne contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • De marketing doelen/challenges die we hebben.

Waarom is dit project van waarde?

Het zijn moeilijke tijden voor NGOs. In onze strijd voor gezond, eerlijk en veilig voedsel hebben wij donaties nodig, mede omdat wij 100% onafhankelijk willen zijn van overheid en bedrijfsleven. Campagnevoeren kunnen wij goed, nu nog de fondsen die dat mogelijk kunnen maken.

Project alert voor soortgelijke jobs

Ontvang direct de nieuwste projecten binnen jouw skills

Foodwatch
Foodwatch

De missie van Foodwatch .

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

Foodwatch is een kritische maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk, die vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de zere plekken van onze voedselvoorziening. Wij voeren campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel. Ons einddoel is om ervoor te zorgen dat de politiek haar verantwoordelijkheid neemt in de borging van consumentenrechten, de volksgezondheid, en het mensenrecht op adequaat voedsel.

Lees meer

Professionals over Foodwatch

Simone 👐 Adviesrapport: Vindbaarheid in Google

Simone
Een leuk team dat open staat voor feedback en enthousiast is om met mijn plan aan de slag te gaan!

Niek 👐 Marketing strategie sessies

Niek
Super enthousiaste club mensen!

Het BUREAU 👐 Illustraties

Het BUREAU
Liz werkte prettig samen met onze studenten. Een heldere briefing en goede begeleiding hebben geholpen om het product voor Foodwatch tot een goed einde te brengen.

Anouk 👐 Communicatie strategie

Anouk
Het was leuk om foodwatch te kunnen helpen. Enorm betrokken en dankbaar voor alles wat ik bijdroeg.