Felipe Furtado 2Zdxqgtzefe Unsplash
🚀 Schrijf je in

Marketing strategie sessies

Project details

💒 Foodwatch

🛠️ Marketing

⏱️ 5-10 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-5 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

Door voedselwaakhond foodwatch zijn consumenten zich meer bewust van misleidende marketingtruuks van de industrie.

  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Wetenschap en onderzoek

Profiel vrijwilliger

Een strateeg of marketeer, die als ervaren facillitator of sparringspartner kan helpen bepaalde (strategische) marketing thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

🚀 Schrijf je in
Wij zijn op zoek naar de expertise van een online marketeer om geïnspireerd te worden en richting te geven aan ons online marketing beleid.
Geschreven door Nina Bidault van Foodwatch

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Bij het nadenken over onze rapportages van de diverse fondsenwervingskanalen, (TM, DM, Nieuwsbrieven en website) werden we ons ervan bewust dat we iemand nodig hebben om verder te kijken dan we nu zelf doen / kunnen. Wij zijn op zoek naar de expertise van een online marketeer om geïnspireerd te worden en richting te geven aan ons online marketing beleid. Op die manier willen we onze doelgroep uitbreiden. Hoe bereiken we online de mensen die geïnteresseerd zijn maar nog niet bij ons betrokken zijn? Hoe kunnen we het geefgedrag beïnvloeden van onze nieuwsbrief abonnees en signers?

Wat hebben we nodig?

  • 2 tot 4 één uur strategiesessies met een strategische marketing professional.
  • Waarin jullie de volgende onderwerpen behandelen: problematiek & doelstellingen, positionering & identiteit en kanalen & doelgroepen.
  • Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.
  • Een startplan met adviezen en concrete next steps.

Wat hebben we al?

  • Interne contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
  • De marketing doelen/challenges die we hebben.

Waarom is dit project van waarde?

Het zijn moeilijke tijden voor NGOs. In onze strijd voor gezond, eerlijk en veilig voedsel hebben wij donaties nodig, mede omdat wij 100% onafhankelijk willen zijn van overheid en bedrijfsleven. Campagnevoeren kunnen wij goed, nu nog de fondsen die dat mogelijk kunnen maken.

Nina Bidault
Nina Bidaultfondsenwerver

Meer weten?

Foodwatch
Foodwatch
De Wittenstraat 25
1052AK Amsterdam
Foodwatch
Nina Bidault
Nina Bidaultfondsenwerver

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

foodwatch vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stelt foodwatch misstanden aan de kaak en voeren wij campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel.

Waar ze trots op zijn

  • Onze Gouden Windei verkiezing voor het meest misleidende product wordt gevreesd door producenten en massaal gesteund door stemmers.
  • Door de industrie zijn eindelijk concrete stappen gezet kinderhelden van verpakkingen te verwijderen. Ook veroordeelde de Reclame Code Commissie twaalf voedselfabrikanten voor ongeoorloofde kindermarketing na klachten van foodwatch.
  • Onze petitie tegen de btw-verhoging op groente en fruit is inmiddels 125.000 maal getekend.
  • Onze campagne 'Stop de grote gifroute' vestigt de aandacht op de export van in Europa verboden landbouwgif naar landen in het Zuiden.
  • Met een superklein team van zes mensen bereiken wij veel. Wekelijks zijn we in het nieuws en er komen elke maand nieuwe supporters bij.

Ken je iemand die past bij dit project?

Help dit goede doel een handje.