703a7364-73e6-4224-b9c0-e285f40468ce

Korte animatie

Foodwatch

Foodwatch

Foodwatch is een kritische maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk, die vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de zere plekken van onze voedselvoorziening. Wij voeren campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel. Ons einddoel is om ervoor te zorgen dat de politiek haar verantwoordelijkheid neemt in de borging van consumentenrechten, de volksgezondheid, en het mensenrecht op adequaat voedsel.

Help Foodwatch

Korte animatie

Uren

35 tot 50 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 5 tot 8 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

📍 Op locatie en/of vanuit huis

Hoe het werkt?

Klik hier
apostrophe-beginning

Zet jouw animatievaardigheden in voor een betere wereld en help Foodwatch bij het verhogen van bewustzijn over het belang van een transparant en gezond voedselbeleid.

Juke Fluitsma

Door Juke Fluitsma

Anders

De project omschrijving

⏱️ Geplaatst op 10 april 2024

Waarom we jou nodig hebben

Help ons met een animatie voor onze campagne rond de Europese verkiezingen, die het belang van EU-voedselbeleid onderstreept. Laat zien hoe dagelijkse keuzes zoals een glas jus d'orange bij het ontbijt, verbonden zijn met EU-regelgeving over bijvoorbeeld pesticidegebruik en gezondheidsclaims.

Wat ga je doen?

  • Een 2D animatie binnen de huisstijl van ons merk (maximaal 60 seconden)
  • Opgeleverd in een video format bruikbaar voor websites en andere social media kanalen.
  • Hulp bij het in kaart brengen van de storyline.

Wat we al hebben

  • De basis voor de animatie: een globale verhaallijn en onze visuele huisstijl.
  • Een kans om bij te dragen aan een campagne die een positieve impact heeft op voedselveiligheid en duurzaamheid.

Het profiel van de vrijwilliger

Ben jij wie we zoeken?

🎞 Animatie

Een animator die een verhaal visueel kan vormgeven, en dit kan vertalen naar een animatie. Pre: iemand die een organisatie op conceptniveau kan helpen met het aanscherpen van het verhaal.

  • Jouw taak is om een boeiend verhaal om te zetten in visueel aantrekkelijke animaties die onze organisaties ondersteunen.
  • Als je ook conceptueel kunt meedenken, help je ons om onze boodschap nog beter te maken.
  • Je hebt een passie voor storytelling en wil jouw ervaring als animator inzetten.
Juke Fluitsma

Help Juke de Animatie te verbeteren

Juke is jouw contactpersoon voor dit project

Help Foodwatch

Korte animatie

Uren

35 tot 50 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week je hieraan werkt, is aan jou. Gemiddeld werken professionals 1 tot 2 uur per week aan een project.

Periode

In 5 tot 8 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn, afhankelijk van jullie afspraken. Zolang het maar bij je agenda past. Onze organisaties weten dat je dit vrijwillig doet en vaak naast je baan erbij.

📍 Op locatie en/of vanuit huis

Hoe het werkt?

Klik hier
Foodwatch
Foodwatch

De missie van Foodwatch .

🌱Duurzaamheid, natuur en milieu
🌿 Groeiende fase
📍Amsterdam

Foodwatch is een kritische maatschappelijke organisatie zonder winstoogmerk, die vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en voor het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stellen wij misstanden aan de kaak en leggen wij de vinger op de zere plekken van onze voedselvoorziening. Wij voeren campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel. Ons einddoel is om ervoor te zorgen dat de politiek haar verantwoordelijkheid neemt in de borging van consumentenrechten, de volksgezondheid, en het mensenrecht op adequaat voedsel.

Lees meer

Professionals over Foodwatch

Marike 👐 Korte animatie

💛
rating-stars

"Duidelijke, heldere en enthousiaste samenwerking. Was leuk en ik was blij met het resultaat."

Marike

Simone 👐 Adviesrapport: Vindbaarheid in Google

💛
rating-stars

"Een leuk team dat open staat voor feedback en enthousiast is om met mijn plan aan de slag te gaan!"

Simone

Jasmijn 👐 Flexibele Design ondersteuning

💛
rating-stars

"Tijdens dit project heb ik een fijne samenwerking mogen ervaren met Anke. We hadden samen een duidelijke communicatie van wat er van elkaar verwacht werd en daarnaast waren de meetings ook nog eens gezellig. Er is ruimte voor eigen ideeën en Anke was erg betrokken bij het project. Bedankt voor de fijne samenwerking en misschien tot in de toekomst!"

Jasmijn

Niek 👐 Marketing strategie sessies

💛
rating-stars

"Super enthousiaste club mensen!"

Niek

Het BUREAU 👐 Illustraties

💛
rating-stars

"Liz werkte prettig samen met onze studenten. Een heldere briefing en goede begeleiding hebben geholpen om het product voor Foodwatch tot een goed einde te brengen. "

Het BUREAU

Anouk 👐 Communicatie strategie

💛
rating-stars

"Het was leuk om foodwatch te kunnen helpen. Enorm betrokken en dankbaar voor alles wat ik bijdroeg. "

Anouk